Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
MichalH
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 2071 Bydliště: mám
|
Zaslal: Út 18.srpen 2009 13:24:53 Předmět: Smysl otáčení vrtulí |
|
|
Poprvé jsem u dvoumotorového modelu použil protiběžné vrtule - dokonce třílisté. Těšil jsem se na efekt vyrovnání klopného momentu a netušené letové vlastnosti a ejhle! Proti dosavadním mým modelům se stejným smyslem otáčení vrtulí se Fokker F 8 chová úplně stejně, na řízení ani letu se nepozná vůbec nic, čili jak říkáme my Slované, protiběžné nebo stejnoběžné- je to ganz egal. Dokonce na dobových snímcích vícemotorových letadel je vidět (dodal Janek, děkuji), že si s tím konstruktéři moc hlavu nelámali, protiběžné vrtule měl ze zkoumaných typů pouze P-38, jinat se na všech bombardérech i sportovních eroplánech klidně vrtěly vrtule stejným směrem. Poučení - další věc, která nestojí za řešení. _________________________________________ MichalH |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ivan
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 720 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: Čt 27.srpen 2009 21:29:53 Předmět: |
|
|
Stejný postřeh a zkušenosti měl V. Janko na hydroplánech na Selibáku - a tam už měl pořádné motory i vrtule ... také nepostřehl žádnou změnu v chování letadla ... takže Michale, je to ověřeno i jinde .... _________________________________________ DHC 2 Beaver , S.E.5.a, PT-17 Super Stearman, Glastar a nějaké další poletuchy |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|