Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
alamo
Založen: 08 září 2009 Příspěvky: 32
|
Zaslal: Po 14.září 2009 21:40:00 Předmět: |
|
|
DÁMY a páni ! (teda ak sa na tomto fóre, nejaké dámy aj vyskytujú..)
dovoľte mi aby som vám oznámil, prvé úspešné testy časovača
ALAMOV "DIFFERENCE ENGINE"
kompletná zostava
turbínka funguje ako pohon, časovač časuje, spojka pekne zaberá a blokovacie koliesko vyťahuje poistku..
video dodám až zajtra, teraz je na moju "kameru" z mobilu moc tma a nebolo by tam vidieť ani "zbla", okrem toho na udržanie celej zostavy na stole potrebujem, obe ruky, takže budem musieť dať do hromady nejaký rám, čo to bude držať
čo ďalej? dať to pod "kapotu" !
a niečo na oslavu
http://www.youtube.com/watch?v=zFEEfABYBfk |
|
Návrat nahoru |
|
|
Janek
Založen: 01 leden 2008 Příspěvky: 1894 Bydliště: kousek od Blatné (JČ)
|
Zaslal: Po 14.září 2009 21:53:58 Předmět: |
|
|
Kdosi slavný řekl něco jako: "Pane, vaše teorie je šílená.. ale nikoli dost šílená na to, aby mohla být správná!"
V tom případě myslím, že ti to musí fungovat, protože šílenost to tedy je
Jsem fakt zvědav, jak to pod ten kryt naskládáš a hlavně, jak se to pak bude obsluhovat
Ten předchozí nápad s napruženým krytem padáku je super! Já to mám zaoblené souhlasně a otvírá to tahem guma, co jde od časovače, ale tohle vypadá jednodušší a nejspíš spolehlivější. Určitě vyzkouším v praxi |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kaiser
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 1260 Bydliště: Modřany
|
Zaslal: Út 15.září 2009 00:12:09 Předmět: |
|
|
Pánové, tiše sedím v koutku a závidím, že nejsem taky tak krásně šílený jako Vy . Jenom by mě zajímalo, co na to Vosy To je taky dobrý technik a určitě vynalézá svoje hejblátka. Jen jestli se nezapoměl pustit své WR a nebloumá nám teď někde v meziplanetárním prostoru _________________________________________ Elektrovětroň MATES s osvětlením, MOHAWK, hydroplány: 1.Saro Cloud litl, 2. SARO CLOUD big, 3.HOGO,MiG 3, větroň TOM z balzy a papíru a s motorem,šídlo F22, F4-U Corsair z EPP, dvouplocha z EPP typ "co dům dal",AirBába, P-82 TWIN Mustang, Me Bf 109E od StyroKitu a VLAJKOVÁ LOĎ - noční stihač - HEINKEL 219 UHU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
alamo
Založen: 08 září 2009 Příspěvky: 32
|
Zaslal: Út 15.září 2009 16:36:49 Předmět: |
|
|
Janek "..tohle vypadá jednodušší a nejspíš spolehlivější. Určitě vyzkouším v praxi"
neuvažoval si že skryješ, timer úplne pod "fľašu" ?
pod nejaké malé dvierka, na to vyťahovanie poistky bude stačiť aj slabá krátka gumička do vlasov, takže sa to podľa mňa dá zvládnuť
Naposledy upravil alamo dne Út 15.září 2009 16:38:15, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
alamo
Založen: 08 září 2009 Příspěvky: 32
|
Zaslal: Út 15.září 2009 16:37:06 Předmět: |
|
|
takže tu je tá šialenosť najvyššieho stupňa v akcii
http://www.ulozisko.sk/211181/MOV00300.3GP
celkom fajn som si zanadával, kým som to naukladal, a "vyšteloval" aby sa to nikde nezadrhlo. ale výsledok stojí za to
podobne to už bude riešené aj pod kapotou
makačka bola dať do kopy slušné klzné "zalomenie" pre tú nitku
ako tak začala fungovať až štvrtá verzia, a dokonale šiesta |
|
Návrat nahoru |
|
|
MichalH
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 2067 Bydliště: mám
|
Zaslal: Út 15.září 2009 17:06:57 Předmět: |
|
|
Měli byste ( vodní raketýři) sebou hodit, jak začne mrznout, máte po srandě. Nebo budete lítat na Fridex ? _________________________________________ MichalH |
|
Návrat nahoru |
|
|
jiri.k
Založen: 30 březen 2009 Příspěvky: 69 Bydliště: praha
|
Zaslal: Út 15.září 2009 19:02:39 Předmět: |
|
|
šlo by lítat i na olej ale když bude nasněžíno tak se voda vždycky udělá ale mrazů se nebojím pokud nebudou arktický |
|
Návrat nahoru |
|
|
alamo
Založen: 08 září 2009 Příspěvky: 32
|
Zaslal: Pá 18.září 2009 22:36:51 Předmět: |
|
|
stala sa nemilá vec..
kapotáž turbíny bola hotová, a chcel som je vyskúšať, prefúkol som to fénom..
nevšimol som si, že je zapnutý na "horúco"
pet materiál zareagoval po svojom, lopatky turbíny aj kryt sa zdeformovali
teraz je prvá turbínka vhodná len ako zvláštne ťažítko na stôl.. idem začať od znovu..
bude to vypadať takto
časovač som tam len tak vložil "na ozdobu", bude uložený v ráme a z druhej strany bude padák
rozhodol som sa nápad ukázať aj ďalším rakeťákom, na fóre http://www.wra2.org/forum/
uvidíme čo oni na to.. bude to ťažká komunikácia, vzhľadom k tomu že neviem po anglicky |
|
Návrat nahoru |
|
|
jiri.k
Založen: 30 březen 2009 Příspěvky: 69 Bydliště: praha
|
Zaslal: So 19.září 2009 02:37:18 Předmět: |
|
|
to jsou ale šikovný stránky |
|
Návrat nahoru |
|
|
Janek
Založen: 01 leden 2008 Příspěvky: 1894 Bydliště: kousek od Blatné (JČ)
|
Zaslal: Ne 20.září 2009 12:06:54 Předmět: |
|
|
Zdar šílenci
Byl jsem pár dní pryč, ale nezahálím- tankovací systém podle Martinova nápadu už je v kupě a měl premiéru společně s TrioVodníkem1
Až přeberu fotky, dám sem odkaz, zatím jen pro představu:
úprava- nešly fotky z Rajčete
Naposledy upravil Janek dne St 13.únor 2019 18:02:45, celkově upraveno 4 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
tomaja
Založen: 22 září 2009 Příspěvky: 4
|
Zaslal: Út 22.září 2009 20:27:46 Předmět: |
|
|
zdravím, chtěl bych se zeptat jaký zdroj používáte pro napájení kompresoru na 12V? asi nejspíš autobaterii a popřípadně jakou. S raketama na vodní pohon si hraju už pár let, používáme je na akcích, kde si je děti mohou vyrobit. http://www.astro.zcu.cz/cs/clanky/clanek/121/
[/code] |
|
Návrat nahoru |
|
|
alamo
Založen: 08 září 2009 Příspěvky: 32
|
Zaslal: St 23.září 2009 22:11:31 Předmět: |
|
|
trochu som spomalil..
nová turbína, bude vypadať trochu lepšie, dostala obrubu, takže ten "papundekel" už nebude biť do očí (diely budem lakovať, na ochranu proti vlhkosti, čo tiež dodá na pevnosti)
"launšer" bude "lacnejší", nie gardena ale rosa.. (necelé dve eurá, aj s dvomi koncovkami)
trisku som vyriešil jednoducho, vlepením zátky do koncovky, dá sa vložiť aj do plastikovej "samice", zlepené je to tavnou pištoľou, na plastové tyčinky, vonkajšie ryhovanie na zátke, som ale riadne "narezal" pilníkom na prieč
prvá skúška pevnosti dopadla celkom uspokojivo (hustilka), zajtra to napojím na ten môj "kompresor", v prípade že ako prvá strelí "petka" a triska sa nerozletí, bude sa to dať uznať za "prevádzkyschopné" |
|
Návrat nahoru |
|
|
Janek
Založen: 01 leden 2008 Příspěvky: 1894 Bydliště: kousek od Blatné (JČ)
|
Zaslal: St 23.září 2009 22:34:28 Předmět: |
|
|
tomaja napsal: | zdravím, chtěl bych se zeptat jaký zdroj používáte pro napájení kompresoru na 12V? asi nejspíš autobaterii a popřípadně jakou.. |
Jakoukoliv, která má odpovídající napětí a dostatečnou kapacitu.
Já tahám starší autobaterii ze Škodovky, kolega má těsný gelový akumulátor.
Výhody a nevýhody? Větší kapacita=větší hmotnost a naopak
Naposledy upravil Janek dne St 13.únor 2019 00:29:19, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
jiri.k
Založen: 30 březen 2009 Příspěvky: 69 Bydliště: praha
|
Zaslal: St 23.září 2009 22:44:01 Předmět: |
|
|
já jsem použil hustilku a když jsem utěsnil všechny nepatřiční díry a natlakoval tak mi to ve 2 barech samovolně vystřelilo a rozpláclo se to o skříň naštěstí žádné škody |
|
Návrat nahoru |
|
|
tomaja
Založen: 22 září 2009 Příspěvky: 4
|
Zaslal: Čt 24.září 2009 09:33:14 Předmět: |
|
|
Janek napsal: |
Jakoukoliv, která má odpovídající napětí a dostatečnou kapacitu.
Já tahám starší autobaterii ze Škodovky, kolega má těsný gelový akumulátor.
Výhody a nevýhody? Větší kapacita=větší hmotnost a naopak |
Díky, děda má jednu starčí autobaterii ze škodovky, tak až se nabije vyzkouším, na přenos nevadí mám louku za barákem |
|
Návrat nahoru |
|
|
alamo
Založen: 08 září 2009 Příspěvky: 32
|
Zaslal: Čt 24.září 2009 14:37:13 Předmět: |
|
|
žiadna petka "neprdla"
ukázalo sa že ten kompresor s chladničky musí mať nejakú poistku, ktorá zabraňuje prekročeniu kritického tlaku, takže sa automaticky vypne
zato sa mi ale podarilo, pridať 1,5 litrovke, ďalšieho 3/4 litra objemu
triska skúšky prestála, dá povedať, že pre použitie na fľaši s nespevnenou stenou, je vhodná |
|
Návrat nahoru |
|
|
alamo
Založen: 08 září 2009 Příspěvky: 32
|
Zaslal: Pá 25.září 2009 22:27:04 Předmět: |
|
|
tá príhoda s fénom, ma dosť nakrkla..
tak som si povedal "som papieroví modelár ? som !"
a letoví model, dostal lopatky s papiera..
dve zlepené "kladívkové čtvtky", a riadne prelakované
papier má drsnejší povrch ako pet, takže to zase drží po kope len "scvaknutím", a akonáhle som to dal do kopy, zistil som že to drží pevne, proste ak budem chceť turbínu rozobrať, budem musieť, lopatky prestihnúť..
a keď už testovať, tak poriadne
na jemnú leteckú mechaniku, sa musí s "citom"
toto už prestojí, aj nejakú tú "leteckú nehodu"
pochybuje ešte niekto, že som vybral správny materiál ? |
|
Návrat nahoru |
|
|
tomaja
Založen: 22 září 2009 Příspěvky: 4
|
Zaslal: Ne 27.září 2009 17:10:35 Předmět: |
|
|
Baterka funguje, první testovací starty mám za sebou, naskytl se mi problém se samovolným startem PETky, natlakování pouze vzduchem vydrží 4 atm, pokud je tam i voda tak zhruba 1,5 atm, pak spojka z Gardeny (plastová) lahev neudrží a ta sama vylítne. nemáte na to někdo fígl? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Janek
Založen: 01 leden 2008 Příspěvky: 1894 Bydliště: kousek od Blatné (JČ)
|
Zaslal: Po 28.září 2009 12:38:56 Předmět: |
|
|
Na trysky používám kvalitní Gardenu, spojku (uvolňovač) mám nějakou neznačkovou, ale kovovou. Tlakuji na 6-7atm, samovolně se mi raketa uvolnila zatím jen jednou a bylo to spíš rukama, málo jsem ji do spojky zatlačil a asi nedocvakla.
Takže já, kromě doporučení vyměnit komponenty za kvalitnější, na to žádný fígl nemám |
|
Návrat nahoru |
|
|
tomaja
Založen: 22 září 2009 Příspěvky: 4
|
Zaslal: Po 28.září 2009 13:18:14 Předmět: |
|
|
To bude shánění, zkusím se podívat po kovové spojce, v OBI měli pouze tu plastovou a když jsem se ptal na kovovou tak obsluha kroutila hlavou |
|
Návrat nahoru |
|
|
alamo
Založen: 08 září 2009 Příspěvky: 32
|
Zaslal: Út 29.září 2009 01:30:59 Předmět: |
|
|
tomaja skús sa pozrieť v nejakom "klasickom" železiarstve
ja som rýchlospojku zohnal tak
podarilo sa mi časovač "zminiaturizovať" tak, že ho bude možné schovať pod turbínku, hneď vedľa cievky pohonu
vďaka tomu nebude nutné, použíať dosť zložité vedenie vlasca, s ktorého by mohol vypadnúť, alebo sa zaseknúť. takto bude "zalomenie" len jedno, od časovača k poistke.
na porovnanie veľkosti, s prototypom
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Vosy
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 484 Bydliště: Zvole
|
Zaslal: So 03.říjen 2009 13:47:04 Předmět: |
|
|
tomaja napsal: | To bude shánění, zkusím se podívat po kovové spojce, v OBI měli pouze tu plastovou a když jsem se ptal na kovovou tak obsluha kroutila hlavou |
Kovovou mají v Bauhausu v Průhonicích. Nikde jinde jsem ji neviděl... _________________________________________ Sea Bee, 2T 8,5 ccm ASP
Mustang P-51B, LM
Accipiter Badius v tuningu, stříďák, osvětlení
Pidivrtulník PicooZ |
|
Návrat nahoru |
|
|
Janek
Založen: 01 leden 2008 Příspěvky: 1894 Bydliště: kousek od Blatné (JČ)
|
Zaslal: So 03.říjen 2009 20:44:28 Předmět: |
|
|
Hele, K.E.Vosy žije
A co tvoje rakeťácké úspěchy, že by nebylo co zveřejnit? Nenapínej nás |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vosy
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 484 Bydliště: Zvole
|
Zaslal: So 03.říjen 2009 21:56:26 Předmět: |
|
|
Janek napsal: | Hele, K.E.Vosy žije
A co tvoje rakeťácké úspěchy, že by nebylo co zveřejnit? Nenapínej nás |
Ani jsem na to nesáhl
Nějak se 2 tejdny už plácám s bacilem a ne se ho zbavit. Je to na pikaču... _________________________________________ Sea Bee, 2T 8,5 ccm ASP
Mustang P-51B, LM
Accipiter Badius v tuningu, stříďák, osvětlení
Pidivrtulník PicooZ |
|
Návrat nahoru |
|
|
alamo
Založen: 08 září 2009 Příspěvky: 32
|
Zaslal: Ne 04.říjen 2009 23:26:03 Předmět: |
|
|
ja mám nové, toto:
táto nedeľa bola "pracovná"
aby časovač, ani náhodou nevyletel z uloženia, vyfasoval "klietku"
turbínu na hriadeli bude pridržovať kužeľ
velejednoduché zalomenie k poistke
a všetko pekne komplet, pod krytom s "difúzorom"
výstupné otvory, asi ešte trochu zväčším, a dostanú..
hm.. ako to nazvať?
"krycie štíty", ktoré by teoreticky mohli fungovať ako "fixírka",
a tak prispievať k prietoku cez turbínu
ale nie som si istý, čím viac otáčok, tým viac "motania" pri znovu nastavovaní časovača |
|
Návrat nahoru |
|
|
alamo
Založen: 08 září 2009 Příspěvky: 32
|
Zaslal: Pá 09.říjen 2009 00:19:41 Předmět: |
|
|
tak som začal testovať
http://www.youtube.com/watch?v=XDvEpJs58y8
na začiatku je nastavený plný jeden meter "časovacieho média"
(na to sa premenila nitka, vyfarbil som ju fixami, čierno biele prúžky, každých desať centi červený prúžok, každých dvadsať červenoá modrá žltá)
potom tam nastavím, teda "namotám" polovicu 50 cm
prví pokus 6 sekúnd, druhý 4 sekundy, "normálny" tlak 250 kpa
rozdiel je spôsobený poklesom tlaku v "zdroji" po prvom pokuse
a hlavne, čím viac toho cievka pohonu na seba navinie, tak úmerne k tomu, rastie jej priemer
tu je "rýchlostný rekord" , pohral som sa s bezpečnostným ventilom a dosiahol tlak 350 kpa, ako "zdroj" používam plastoví záhradkársky postrekovač,
takže moc to preháňať by nemuselo skončiť dobre..
http://www.youtube.com/watch?v=F20ksnkrCyQ
jeden meter, zablokoval časovač, za štyri sekundy chodu..
pri obvode cievky pohonu 2,05 cm to dá 48,7 otáčky : 4 sekundy chodu = 12 otáčok za sekundu..
na ložiská, z lakovaného papiera, nie zlý výkon
horný krúžok s turbíny, som musel odstrániť, pri testovaní v "kapote", pomedzi horný okraj turbíny a držiak difúzora,
prúdil vzduch a spôsoboval silné "axiálne" vibrácie, turbína sa vo vnútri na hriadeli roztancovala hore dolu, mlátila o difúzor,
následkom čoho mi to hneď pri prvom teste, takmer odskákalo zo stola.
po odstránení horného krúžku, vibrácie zmizli, a dokonca sa utlmili aj stranové "radiálne", ktoré predtým rástli s počtom otáčok, teraz sú minimálne,
a "konštantné" pri akýchkoľvek otáčkach |
|
Návrat nahoru |
|
|
Janek
Založen: 01 leden 2008 Příspěvky: 1894 Bydliště: kousek od Blatné (JČ)
|
Zaslal: Ne 11.říjen 2009 23:14:01 Předmět: |
|
|
Mechanicky už to máš vymakané, ale ta obsluha s rozkládáním a namotáváním, to je, nezlob se, docela děs. Teprve zkouška přímo v raketě ukáže, jestli je to prakticky využitelné "v terénu". Fandím ti a dál sleduju
Já mám Ohku nahrubo hotovou, zatím je bez kabiny a povrchové úpravy. O víkendu měla ÚSPĚŠNÝ bezmotorový ZÁLET klouzáním na mírném svahu:
Lítá tak překvapivě dobře, až mě začíná mrzet, že "motorově" (tedy na H2O) bude ve vzduchu vždycky jen tak krátkou chvilku
Když bude příští víkend počasí, půjde na ostro z rampy a pokud přežije pár startů, uvažuji, že bych místo lahví osadil dmychadlo a bude z ní normální RC éro
Ale to se teprve uvidí..
PS. Děkuju Matějovi za pěkné fotky z naprosto hnusných světelných podmínek
úprava- nešly fotky z Rajčete
Naposledy upravil Janek dne St 13.únor 2019 18:03:45, celkově upraveno 3 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
MichalH
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 2067 Bydliště: mám
|
Zaslal: Po 12.říjen 2009 01:04:59 Předmět: |
|
|
Krása, zasloužíš medaili za vytrvalost. Být tebou, prodal bych Číňanům patent na stavebnici ( takový unikát zatím nikdo nemá).Blahopřeju, máš obrovský duševní potenciál. Káča ho zřejmě nestačí odčerpávat na užitečné věci . Vůbec nepochybuju, že to bude nádherně lítat i motorovém letu. _________________________________________ MichalH |
|
Návrat nahoru |
|
|
radekc
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 3055 Bydliště: Praha - Zbraslav
|
Zaslal: Po 12.říjen 2009 13:39:41 Předmět: |
|
|
To je taky mazec teda...hahaha _________________________________________ SUPER VEDLYBA 990mm (Turnigy 2217 20turn 860kv s 9x5) 560gr. bez bat., 720gr. s bat. Tah motoru 640gr. | Vedlyba s kabinou, křídlo si bere od Super Vedlyby | Mini Vedlyba 800mm (KDA22-10S) osvětlená | Midi Vedlyba 1200mm na focení - momentálně v rozsypu | Hornoploch od Michala | Aero Cruiser (čeká na podvozek) | Easy Glider s olovem a háčkem na vlekání - už pár let neletěl | Krabicoid s křídlem od Vedlybusa Pilatusa - momentálně bez motoru |
|
Návrat nahoru |
|
|
alamo
Založen: 08 září 2009 Příspěvky: 32
|
Zaslal: Po 12.říjen 2009 15:02:44 Předmět: |
|
|
"Lítá tak překvapivě dobře, až mě začíná mrzet, že "motorově" (tedy na H2O) bude ve vzduchu vždycky jen tak krátkou chvilku"
ako chceš štartovať? s "klasickej" rampy, kolmo priamo hore?
alebo ju nakloníš, tak na 45°?
japonci mali v pláne, skutočne ohku vybaviť motokompresorovov jednotkou,
http://en.wikipedia.org/wiki/Tsu-11
http://www.enginehistory.org/Japanese/nasm_research_3.htm
http://www.enginehistory.org/Japanese/Mawhinney/Tsu-11/IMG_1734.jpg
http://www.enginehistory.org/Japanese/Mawhinney/Tsu-11/IMG_1637.jpg
http://www.enginehistory.org/Japanese/Mawhinney/Tsu-11/Img_0409.jpg
možno by to možné skombinovať, do tej baňatej, spaľovacej komory skryť, jednu "petku", ktorá by pri štarte z rampy fungovala ako štartovací motor, potom by po naštartovaní dúchadla vypadla (prípadne by ju mohol vzduch od dúchadla obtekať) a ohka by vydržala vo vzduchu oveľa dlhšie..
malo by to aj istú "historickú vernosť"
tak ma napadá, že takto podobne, vlastne funguje aj americký "tomahavk"
|
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|