Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Janek
Založen: 01 leden 2008 Příspěvky: 1894 Bydliště: kousek od Blatné (JČ)
|
Zaslal: Po 12.říjen 2009 15:25:55 Předmět: |
|
|
No jo, zase jsem nevymyslel nic nového ( )
O způsobu startu už jsem přemýšlel
Zkusím nejdřív kolmo, jako raketa, protože na to nemusím nijak upravovat rampu. Až když se to neosvědčí (a Ohka přežije), předělal bych to na šikmý start. To znamená doplnit nějakou desku, podpěru nebo vodítko, protože v šikmé poloze to jen za trysku viset nemůže..
Opět podotýkám, že Ohka pro mě představuje pouze "pokusného králíka" před Ba 349 Natter a že další postupy nebo pohonné kombinace už na ní zkoušet nehodlám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
alamo
Založen: 08 září 2009 Příspěvky: 32
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Janek
Založen: 01 leden 2008 Příspěvky: 1894 Bydliště: kousek od Blatné (JČ)
|
Zaslal: Po 12.říjen 2009 15:57:33 Předmět: |
|
|
No nekecej
Tak to je fakt naprostá nádhera, díky za odkaz.
Ne že by mi na tom až tak záleželo, ale třeba budu mít aspoň první Zmiji, které půjde z trysek místo kouře čistá voda |
|
Návrat nahoru |
|
|
Janek
Založen: 01 leden 2008 Příspěvky: 1894 Bydliště: kousek od Blatné (JČ)
|
Zaslal: Po 12.říjen 2009 17:16:59 Předmět: |
|
|
Jelikož je dneska totálně hnusně, dal jsem konečně aspoň něco (z léta ) na Rajče.
Takže TrioVodník1 je ke zkouknutí |
|
Návrat nahoru |
|
|
Janek
Založen: 01 leden 2008 Příspěvky: 1894 Bydliště: kousek od Blatné (JČ)
|
Zaslal: Út 13.říjen 2009 23:37:36 Předmět: |
|
|
Je to trapné, třetí příspěvek v kuse, ale díky blbému počasí jsem dal na Rajče dalších pár fotek.
Takže koho zajímá nový systém plnění a tlakování, může se inspirovat na Vodní raketa 12.
Jo a pro MichalaH: Káča nejen že neodčerpává duševní potenciál, ona mě ještě hecuje a někdy dokonce -nezatížená technickým způsobem myšlení- ku prospěchu věci radí |
|
Návrat nahoru |
|
|
alamo
Založen: 08 září 2009 Příspěvky: 32
|
Zaslal: Po 19.říjen 2009 19:09:32 Předmět: |
|
|
prerušujem jankovi "sériu"
to "tankovanie" je fantastické, zatiaľ idem použiť len jednu petku, ale akonáhle ich bude spojených viac, budem si musieť "tankovanie" spichnúť aj ja
raketa je komplet
padákový systém používa vyťahovací padák, vyhadzuje ho pružina
malý padák je pripojený o vrchlík, aby sa to dalo ľahšie zbaliť, spravil som ho odpojiteľný, uvažujem že ho nahradím "stuhou"
tu je aj so "zdrojom" tlakového vzduchu
tu je detail stabilizátorov, materiál "papundekel", "olaminovaný" lepiacou páskou
galéria, s väčšími náhľadmi http://www.papirove-modely.cz/galerie/index.php?showimage=53764
tu je video, na ktorom je vidieť, vyhodenie vyťahovacieho padáka
http://www.youtube.com/watch?v=gyZC4StW8lc
teraz záleží na počasí.. a problém je, že som furt nezohnal, vhodné "téčko", aby som mohol napojiť do systému tlakomer
tiež sa chcem poobzerať po niečom, čo bude fungovať ako spätný ventil |
|
Návrat nahoru |
|
|
Janek
Založen: 01 leden 2008 Příspěvky: 1894 Bydliště: kousek od Blatné (JČ)
|
Zaslal: Čt 22.říjen 2009 23:24:52 Předmět: |
|
|
Alamo: Máš to pěkné a hlavně- začíná to vypadat POUŽITELNĚ, tak vydrž!
Já byl dneska vyzkoušet dokončenou Ohku z rampy, počasí v rámci možností ideální, ale jinak jsem podělal, co se dalo
Očekával jsem, že start bude velmi rychlý, že éro půjde vzhledem k seřízení a použitému profilu do oblouku "přes kabinu" a že zapracuje i vítr. Bohužel chybělo mi několik rukou, zvolil jsem špatně polohu vůči směru větru (což mi došlo až potom), Ohka se ke všemu na rampě zasekla a musel jsem jí domluvit zblízka. Zkrátka, když konečně vystartovala, klečel jsem těsně u ní, ruce všude, jen ne na páčkách vysílače a nestih jsem se ani pořádně ohlídnout, natož ŘÍDIT. Opsala superrychlý asi 10m vysoký oblouk přes kabinu a zaryla se po čumáku do země...
Před startem:
Na rampě:
A po startu:
Takže jediné co jsem ověřil je, že konstrukce vydrží startovní zrychlení bez problémů (na zem to dopadlo prokazatelně vcelku!) a že chování při startu odpovídá předpokladu
Je to docela pěkná hromádka třísek, ale myslím, že po půl flašce vteřiňáku ještě půjde do vzduchu.
(pro Michala: při tomto způsobu použití je KAŽDÉ éro jednoranné )
úprava- nešly fotky z Rajčete
Naposledy upravil Janek dne St 13.únor 2019 18:05:04, celkově upraveno 4 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
alamo
Založen: 08 září 2009 Příspěvky: 32
|
Zaslal: Pá 23.říjen 2009 00:42:17 Předmět: |
|
|
Janek : "tak vydrž"
dík.. a podobne..
inak.. stará letecká povera hovorí, že keď niekomu pred štartom zaželáš "veľa šťastia", dotyčný si prinajmenšom narazí "kostrč"
preto sa vraví "zlom väz"
berieš to zvesela, ale dosť ma tá tvoja nehoda vydesila
práve na mňa s toho lezie nálada, čakať až do novembra, keď sa "vyčasí"
bude síce riadne mrznúť, ale keď do vody pridám trochu soli, vadiť to nebude
"nemrznúca zmes"
a stále som poriadne nedoriešil napojenie tlakomer, proste bývam "na lazoch" a také súčiastky tu nie sú, musím si za nimi spraviť "výlet"
aj mne sa stala "nehoda", miestny "jézéďáci", v rámci jesenných prác, rozorali "palpost" čo som mal vyhliadnutý, pekné veľké rovné pole..
takže musím hľadať noví
inak stále ma napadá, ako to celé vylepšiť
napríklad ma napadlo toto
a prišiel som na spôsob, ako spriahnuť "tomy timer" a "poistku"
tá "engličtina" je tam preto, lebo som na to prišiel, pri "preliezaní "
http://www.waterrocketforum.com/, "ukradol" pár nápadov a poskladal ich do hromady
dá sa s tých mojich obrázkov, niečo pochopiť?
------------------------------------------------------------------------------
"Opsala superrychlý asi 10m vysoký oblouk přes kabin"
hm.. som síce do aerodynamiky totálny laik, ale nemohla to spôsobiť práve kabína?
má správny tvar na to aby dodávala, na jej strane, extra vztlak na vyše..
to by potom chcelo, špeciálnu dlhú "koľajnicovú" šikmú rampu
ale na tej fotke "na rampe", vidím v pozadí nejaký "kopec"
to by sa dalo využiť
ja mám rampu "nestabilnú" a "rosu" spojku extra tvrdú, keď potiahnem "za povraz" raketa sa neuvoľní, ale prevrhne rampa..
vyriešil som to tak že som našiel dve "skoby" do "L", a nimi som rampu proste "pritĺkol" o zem..
keď som ju skúšal, "nepriklincoval" som ju na rovine, ale na strmom svahu, takže pekne stála pod "uhlom" tak 40°, a "petky" lietali do ďaleka..
skús to tiež, nemusí to byť ani kopec, stačí niečo ako železničný násyp alebo strmší okraj cesty.. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Davy
Založen: 07 duben 2009 Příspěvky: 30 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: Pá 23.říjen 2009 11:47:10 Předmět: |
|
|
Teda panove, vy jste dobry blazni
Janku, myslis ze kdybys mel ruce na packach tak ze bys to zvladnul uridit?
Nestartoval original z katapultu skoro vodorovne? Ja mam pocit ze jo, aspon jsem to nedavno videl v jednom z tech ponekud stupidnich americkejch dokumentu, co bezej v utery na CT1.
Drzim palce at vam vydrzi nadseni pro vec. _________________________________________ EPP Mustang (ŠAD) , Benji (momentalne vrak ), Noname (vlastní konstrukce, speed 400), Albert (15ti letý mladík , OSmax 15 ), Tomba, Limit (rc házedlo) |
|
Návrat nahoru |
|
|
Janek
Založen: 01 leden 2008 Příspěvky: 1894 Bydliště: kousek od Blatné (JČ)
|
Zaslal: Pá 23.říjen 2009 18:58:51 Předmět: |
|
|
Věřím, že bych to ukočíroval, protože -jak už jsem psal- se tohle chování dalo čekat.
Kabina za to nemůže a jelikož Ohka opsala naprosto čistý oblouk a zapíchla se špicí ve směru letu (nezačala se třeba převracet nebo nekontrolovatelně rotovat), aerodynamická ovladatelnost byla pravděpodobně zachovaná. Jinými slovy -éro dělalo přesně, na co bylo nastavené a já neměl čas do toho nějak zasáhnout. Příští pokus proběhne ještě z kolmé rampy, ale s "trochu" pečlivější přípravou
Jak (a jestli vůbec) vzlétala cvičná Ohka z katapultu, nevím, ostrá verze "startovala" ve výšce z podvěsu pod bombardérem a teprve po odpoutání zažehla raketový motor, takže tyhle problémy mít nemohla. Nejde mi tady o žádnou autentičnost, jen potřebuji ověřit, jak to dostat do vzduchu, autentické to bude až s Ba 349 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Davy
Založen: 07 duben 2009 Příspěvky: 30 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: So 24.říjen 2009 14:08:38 Předmět: |
|
|
nojo, cvicna nemela motory a startovala taky z podvesu. sorry, s necim jsem si to splet. _________________________________________ EPP Mustang (ŠAD) , Benji (momentalne vrak ), Noname (vlastní konstrukce, speed 400), Albert (15ti letý mladík , OSmax 15 ), Tomba, Limit (rc házedlo) |
|
Návrat nahoru |
|
|
Janek
Založen: 01 leden 2008 Příspěvky: 1894 Bydliště: kousek od Blatné (JČ)
|
Zaslal: Po 26.říjen 2009 00:16:25 Předmět: |
|
|
To neva, ono na ten šikmý start možná stejně dojde
Mimochodem, začínám uvažovat, jestli je vůbec možné takhle odpálit místo rakety letadlo. S dovolením nadhodím trochu teorie:
Pohonný výtrysk sice trvá krátce, ale na začátku je u ocasu litr=KILO vody a tím pádem těžiště úplně vzadu mimo jakékoli meze
Křídlo s nesymetrickým profilem i při nulovém úhlu náběhu vytváří hodně velký vztlak, který -právě vůči tomu brutálně posunutému těžišti- bude otáčet éro přes záda! Otázka zní, jestli vůbec jakkoli velké potlačení výškovkou může let srovnat tak dlouho, než všechna voda vytryskne a obnoví se normální poloha těžiště a normální řiditelnost. Pokud ne, je každá snaha marná a éro se během první fáze zapíchne obloukem do země bez ohledu na řízení, nebo při snaze uřídit vzniknou na plochách tak velké síly, že se rozláme ve vzduchu
Ta první fáze (výtrysk) je asi tak 0,5s od startu, ale to může být právě z tohohle hlediska sakra dlouhá doba..
Zkrátka už si těma rukama na páčkách nejsem zdaleka tak jistý jako minule. Nicméně Ohka je opravená (viz foto) a jsem muž experimentu, jak bude vhodné počasí, jdem do toho znova
Po minulé havárii:
Před příští havárií:
PS. Nastíněný problém by měl být výrazně menší (neříkám žádný, záleží i na dalším nastavení, tvaru trupu atd.) u křídla se symetrickým profilem. Tak jaký asi profil udělám u Zmijky ?
úprava- nešly fotky z Rajčete
Naposledy upravil Janek dne St 13.únor 2019 18:05:44, celkově upraveno 3 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
alamo
Založen: 08 září 2009 Příspěvky: 32
|
Zaslal: Po 26.říjen 2009 01:22:40 Předmět: |
|
|
"Mimochodem, začínám uvažovat, jestli je vůbec možné takhle odpálit místo rakety letadlo."
"Pohonný výtrysk sice trvá krátce, ale na začátku je u ocasu litr=KILO vody a tím pádem těžiště úplně vzadu mimo jakékoli meze"
s ma predbehol
prihlasoval som sa s myšlienkou, napísať sem toto:
"uzavrime stávku (neviem o čo) že ak to znovu odpáliš kolmo hore, zase to urobí to isté, looping a drbs zeme"
posun ťažiska + vztlak = "kraksňa"..
šlo by postaviť aj "klasické éro", ale motor by musel byť umiestnený inak..
došiel som k tomu takto:
hľadal som nejaký "vodný" RC raketoplán, čo aj naozaj lieta..
našiel som.. lieta pekne..
http://www.youtube.com/watch?v=S3aVJh4w_gQ
http://www.wra2.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=427
celkom podarené videjko, odistenie RUKOU!!!
keď som uvidel ten tvar.. docvaklo mi to..
"symetrický profil" hmm.. akú majú symetrické profili kĺzavosť?
čo tak vztlakové klapky, na ne?
jetvuje nejaké rc ,so vztlakovými klapkami?
ak to napriek všetkého "ukočíruješ", v pôvodnej podobe , prehlásim ťa za veľmajstra pilotáže RC.. |
|
Návrat nahoru |
|
|
alamo
Založen: 08 září 2009 Příspěvky: 32
|
Zaslal: Po 26.říjen 2009 02:31:12 Předmět: |
|
|
"ukočírovať" hmm. čisto teoreticky..
(ale pozor v živote som neriadil nič lietajúce..)
malo by to ísť "ľahko" aj bez zmeny profilu, a stavania šikmej rampy
proti snahe vyrobiť to "salto", sa nesmie bojovať výškovkou..
ale krídelkami..
a síce, vytočiť ich na štarte čo najviac, aby to stroju udelilo rotáciu, v dôsledku čoho nebude vztlak sústavne pôsobiť jedným smerom..
výsledkom by mala byť let, smerom hore, ako po nejakej "vývrtke"
otázkou ale zostáva pevnosť.. |
|
Návrat nahoru |
|
|
MichalH
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 2067 Bydliště: mám
|
Zaslal: Po 26.říjen 2009 18:10:05 Předmět: |
|
|
Tak jsem to zase nevydržel. Jak to letadlo seřídíš úhlem nastavení křídla a pokud bude tah trysky v ose, tam to poletí. Těžiště v zadní části v momentě vyprazdňování motoru ovlivní podélnou stabilitu při řízení, bude to chtít velké eponenciály na ocasní plochy a jemnou ruku. Vztlak křídla tě nijak neohrozí, volil bych nulový úhel náběhu. Tolik názor. _________________________________________ MichalH |
|
Návrat nahoru |
|
|
Janek
Založen: 01 leden 2008 Příspěvky: 1894 Bydliště: kousek od Blatné (JČ)
|
Zaslal: Út 27.říjen 2009 01:43:56 Předmět: |
|
|
S něčím souhlasím, s něčím ne
Dneska jsem to "ukočíroval" dvakrát a i když starty měly daleko k ideálu, skončily oba hladkým přistáním. Bohužel na další pokus už nedopatřením nezbyla voda.
Zjistil jsem, že éro sice "jde za výškovkou", ale něco s ním udělat během startu je i tak na hranici reakčních možností člověka! (Němci asi dobře věděli, proč má Zmije startovat jen pomocí autopilota..) Točil jsem to na foťák ze stativu a minikameru upevněnou na čepici a teprve z toho vidím, co tam Ohka vlastně dělá a skoro nevěřím, že se nerozlámala ve vzduchu.
Že to chce hodně jemnou ruku, to tedy souhlasím, jeden obrat na záznamu ze všeho nejvíc připomíná obrácenou "kobru" Takže ty exponenciály už mám nastavené.
Stabilizovat směr otáčením kolem podélné osy (křidélky) už mě taky napadlo. Musel bych se na to ale úplně spolehnout a vzdát se jakékoli další kontroly nad letem, protože v rotaci se řízení výškovkou prostě usledovat nedá (aspoň pro mě, nejsem trénovaný akrobat). Takže jsem k tomu zatím nenašel odvahu..
Jinak si myslím, že hlavní problém je pořád těžiště, protože s tak velkým posunem centráže dozadu je každé éro neovladatelné (dokonce nás kdysi učili, že v podobných případech se může úplně obrátit smysl výchylek, resp. reakcí letounu na ně)! Abych to obhájil, musel bych malovat obrázky, ale s tím tu vážně nechci začínat.
Takže nejlepší by bylo, najít způsob startu, který zaručí aspoň takovou míru stability (nebo spíš eliminace nestability), aby Ohka bez zásahu do řízení (protože se to stejně nedá stihnout) přežila kritickou půlvteřinu při současném dosažení co největší výšky. Jen nevím, jestli takovýhle požadavek není tak trochu utopie |
|
Návrat nahoru |
|
|
alamo
Založen: 08 září 2009 Příspěvky: 32
|
Zaslal: Út 27.říjen 2009 03:13:58 Předmět: |
|
|
"Dneska jsem to "ukočíroval" dvakrát"
vyhlasujem ťa, za majstra pilotáže RC
(neviem síce čo na to ostatný, ale aj tak)
a pekne prosím, sprav si účet na youtube, a tie videá tam zaves..
(bodli by aj tie staršie s vodníka)
"Jen nevím, jestli takovýhle požadavek není tak trochu utopie"
neni.. najnenáročnejší spôsob na pilotáž, čo ma napadá (teda keď sa úplne vykýchaš na "historickú presnosť") , je pridať k tomu odhadzovací stabilizátor..
proste pod zadok pridať jednu dlhý nosník, čo by siahal asi meter za trisku,
a na jeho koniec nejaké plôšky, tak aby nestáli v ceste triske
rampu potom treba patrične zdvihnúť, na nejakú trojnožku
odhadzovanie by mohlo byť riešené časovačom z vodníka po jednej sekunde |
|
Návrat nahoru |
|
|
Davy
Založen: 07 duben 2009 Příspěvky: 30 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: Út 27.říjen 2009 11:40:13 Předmět: |
|
|
co prohodit nadrze, resp. rozdelit? Dve flasky, vodu vest z horni hadickou dolu k trysce a dolni pripojit hadickou do horni casti horni flasky a byl by v ni jen tlakovej vzduch. Tim by i pri startu bylo tezite tam kde zhruba ma byt a zlepsila by se riditelnost. _________________________________________ EPP Mustang (ŠAD) , Benji (momentalne vrak ), Noname (vlastní konstrukce, speed 400), Albert (15ti letý mladík , OSmax 15 ), Tomba, Limit (rc házedlo) |
|
Návrat nahoru |
|
|
Janek
Založen: 01 leden 2008 Příspěvky: 1894 Bydliště: kousek od Blatné (JČ)
|
Zaslal: Út 27.říjen 2009 11:58:44 Předmět: |
|
|
To se nám tu vyrojilo nápadů, paráda
Nejvíc se mi líbí ta vodní nádrž v předku trupu, ale současně bude asi nejhůř realizovatelná. Ony totiž spojky lahví taky vyžadují svoje (viz. třeba web AirCommand) a vedení vody do trysky nějakou dlouhou hadičkou musí způsobovat obrovské ztráty výkonu. Ale za pokus by to určitě stálo
Videa na YouTube chci dát už dávno, ale v aspoň trochu učesané (sestříhané) podobě a pořád nemám čas si k tomu sednout, tak snad přes zimu.
Za chvíli jedu na letisko, buď to přinutím poslouchat, nebo zase přivezu trsátka..
PS. Šlo by to (ta nádrž) -dát tam jednu láhev dopředu a zbytkem trupu vést jen hadici k trysce, přímou a co nejkratší. A tryska musí být na nějaké pevnější přepážce.. ..nebo místo hadice pevnou trubku a pak se nemusí upevňovat tryska, tah se přenese přes trubku na láhev a z láhve na čelní přepážku jako do teď ! Akorát by se hodně snížíla výška letu, rozdíl mezi 1 a 2-lahvovou raketou je výrazný
Že bych to místo rozmlácení rovnou předělal |
|
Návrat nahoru |
|
|
alamo
Založen: 08 září 2009 Příspěvky: 32
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Janek
Založen: 01 leden 2008 Příspěvky: 1894 Bydliště: kousek od Blatné (JČ)
|
Zaslal: Út 27.říjen 2009 20:39:24 Předmět: |
|
|
Proboha, nemůžu z toho udělat létající vodárnu! Hmotnost, hmotnost, hmotnost, to je pravidlo č.1 (tedy samozřejmě NÍZKÁ hmotnost ).
Dneska Ohka udělala 5 startů, než "ztrsátkovala" natolik, že bylo nutné jet domů.
Dva byly nic moc, jeden naprosto perfektní rovný jak svíce, jedno bouchnutí o zem, ale to bylo rukama (ve snaze o co největší výšku jsem jí přetáhnul až do pádu a vybrání vyšlo do výšky nula). No a ten pátý start byl naprosto neovladatelný oblouk přímo do země..
Vyzkoušel jsem i rotaci křidélky, jednou to fungovalo velmi dobře, podruhé to byl ten poslední let
V podstatě jsem spokojený, pět letů je mnohem víc, než jsem čekal, na druhou stranu závěr ze dneška je ten, že průběh startu je vzhledem k nestabilitě čistě nahodilý a víceméně neovlivnitelný, obrovský vliv má i případný vítr.
Čumák je na cimpr campr, prasknul nosník křídla, ale opět to půjde opravit a bude ještě jedna série pokusů V první řadě zkusím na rampu dát 1-1,5m dlouhé vodítko (všechny předešlé starty, to jsem možná nezdůraznil, byly BEZ vedení, jen úchytem za trysku!), pak bych zkusil ten Davyho nápad s nádrží v předku trupu.
Před 1.startem:
Po 3.staru:
Po 5.startu:
Teď bude ode mě na chvíli pokoj, budu pár dní mimo (mimo domov, né v rauši) a pokud sebou vezmu něco lítacího, tak Spitfira nebo Blaníka, rozhodně né tuhle divočinu
úprava- nešly fotky z Rajčete
Naposledy upravil Janek dne St 13.únor 2019 18:06:23, celkově upraveno 3 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
alamo
Založen: 08 září 2009 Příspěvky: 32
|
Zaslal: St 28.říjen 2009 21:55:41 Předmět: |
|
|
stručná správa o priebehu, prvého ostrého letu..
poviem to hneď, zmenil sa na brutálny "crashtest"
čakal som na testovací let aresu, a pri poslednom odklade štartu, pri pohľade s okna zistil, že nárazový, a sústavne smer meniaci vietor ktorý tu celý deň pofukoval, ustal, dva dni nepršalo..
rýchlo som všetko zbalil a bežal na "palpost"
príprava na štart zabrala desať minút
pol litra vody, nízky tlak (odhad 500- 600kpa)
časovanie - 40cm časovacieho média
štart..
raketa pri lete vytvorila pravidelný oblúk, s výškou približne 30 metrov, a o 40metrov ďalej, narazila v plnej rýchlosti "nosom" do zeme..
kryt turbíny, aj kryt uloženia stendu sú zdeformované a nevhodné na ďalšie použitie, zafungovali ako deformačná zóna..
stacionárny hriadeľ stendu zlomený..
na počudovanie, turbína a časovač (súčiastky najnáročnejšie na stavbu), prežili v poriadku, a budú sa dať, znovu použiť..
doma pri rozoberaní časovacích cievok, som zistil, že časť zubov na spojke je vylámaných (tie čo zabrali)
na cievke pohonu, bol komplet namotaný, celý jeden meter časovacej nitky..
takže počítajme
100 cm / 2,1 (obvod cievky pohonu) = 47,6 otáčky
vydelené dvomi sekundami letu, to dáva 23,8 otáčok za sekundu..
ak to nebolo aj viac..
rozhodne je to noví rekord v otáčkach papierových turbín
v dôsledku vysokých otáčok, došlo asi k vytrhnutiu hornej časti časovača..
takže, ako ďalej?
pohon je až sakramentsky účinný (až moc), rozhodne to utiahne aj reduktor otáčok (rozhodne ho to bude chcieť), bude sa dať zmenšiť priemer vstupného otvoru difúzora (prínos pre aerodynamiku, zmenší to odpor) a tak zostane medzi turbínou a difuzorom miesto na usmerňovacie lopatky..
a to som uvažoval, o tom vstupný otvor rozširujúcom nástavci
ps: fotky dodám zajtra, video je nepoužiteľné, v tom šere kamerka na mobile, vyprodukovala len rozmazané šmuhy |
|
Návrat nahoru |
|
|
Davy
Založen: 07 duben 2009 Příspěvky: 30 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: Čt 29.říjen 2009 14:02:35 Předmět: |
|
|
K tomu vedeni - z dob sveho raketoveho modelareni mam zafixovano ze raketa by mela mit vedeni aspon zhruba petinasobek svoji vysky. Kdyz jsem to jednou nedodrzel tak jsem proved ukazkovej utok V2 na vesnici, docela prekerka. Takze doporucuju to vedeni udelat.
Kurnik, mel bych prestat kecat a zacit taky stavet. _________________________________________ EPP Mustang (ŠAD) , Benji (momentalne vrak ), Noname (vlastní konstrukce, speed 400), Albert (15ti letý mladík , OSmax 15 ), Tomba, Limit (rc házedlo) |
|
Návrat nahoru |
|
|
radekc
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 3055 Bydliště: Praha - Zbraslav
|
Zaslal: Čt 29.říjen 2009 16:20:30 Předmět: |
|
|
Se vam vy raketaci podarilo dostat se na googlu na prvni stranku po dotazu: water rocket.
Výsledky 1 - 10 z asi 28 400 000 na dotaz water rocket.
Fakt mazec _________________________________________ SUPER VEDLYBA 990mm (Turnigy 2217 20turn 860kv s 9x5) 560gr. bez bat., 720gr. s bat. Tah motoru 640gr. | Vedlyba s kabinou, křídlo si bere od Super Vedlyby | Mini Vedlyba 800mm (KDA22-10S) osvětlená | Midi Vedlyba 1200mm na focení - momentálně v rozsypu | Hornoploch od Michala | Aero Cruiser (čeká na podvozek) | Easy Glider s olovem a háčkem na vlekání - už pár let neletěl | Krabicoid s křídlem od Vedlybusa Pilatusa - momentálně bez motoru |
|
Návrat nahoru |
|
|
alamo
Založen: 08 září 2009 Příspěvky: 32
|
Zaslal: Čt 29.říjen 2009 16:23:17 Předmět: |
|
|
"raketa by mela mit vedeni aspon zhruba petinasobek svoji vysky"
hm.. tá moja rampa potom mala "vedenie" skôr len na ozdobu..
s videí a fotiek, mám dojem že "vodníci" rakeťáci sa s rampami, moc nepárajú, niektorí štartujú priamo s "gardeny", a sú to pekné lety
album je tu:
http://www.papirove-modely.cz/galerie/index.php?showimage=54659
väčšina fotiek je až s obhliadky trosiek, bol už večer a šero, zotmelo sa rýchlo..
dôležité sú podľa mňa len tieto dve:
na cievke pohonu je navinutý komplet celí vlasec..
navyše bol poriadne utiahnutý, vlastne až "šprajcnutý", keď som ho chcel odmotať, musel som ním mierne trhnúť, aj pár gramová turbína teda má riadny točiaci moment..
vylámané zuby, na spodnej spojke..
spojka bola vo východiskovej pozícii, ani to s ňou nepohlo..
to znamená že musela byť doslova "pricucnutá" o podložku, muselo tam byť veľké trenie ktoré jej zabránilo otočiť sa
domnievam sa že časovač zaradil spätný chod ešte počas chodu motora, keď bolo preťaženie veľké..
to by znamenalo že ukladať časovač osou otáčania po smere letu, je nevhodné, a treba jeho uloženie otočiť o 90° |
|
Návrat nahoru |
|
|
MichalH
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 2067 Bydliště: mám
|
Zaslal: Čt 29.říjen 2009 22:24:48 Předmět: |
|
|
Tedy, Alamo, docela by mě zajímalo, co budeš dělat, až to vyřešíš. Zdá se mi, že je to tvoje životní poslání. ( Promiň - pokus o vtip). _________________________________________ MichalH |
|
Návrat nahoru |
|
|
alamo
Založen: 08 září 2009 Příspěvky: 32
|
Zaslal: Ne 01.listopad 2009 21:13:06 Předmět: |
|
|
"Tedy, Alamo, docela by mě zajímalo, co budeš dělat, až to vyřešíš. Zdá se mi, že je to tvoje životní poslání."
uvidíme.. s "veternými mlynmi" sa dá užiť ešte kopec srandy
napríklad taký "reduktor otáčok". dva stupne, a zmení to 6.25 otáčky na jednu
http://www.youtube.com/watch?v=VXlOYM10-L0 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Janek
Založen: 01 leden 2008 Příspěvky: 1894 Bydliště: kousek od Blatné (JČ)
|
Zaslal: Ne 01.listopad 2009 23:15:43 Předmět: |
|
|
radekc napsal: | Se vam vy raketaci podarilo dostat se na googlu na prvni stranku po dotazu: water rocket.
Výsledky 1 - 10 z asi 28 400 000 na dotaz water rocket.
Fakt mazec |
No nazdar! A začalo to tak nevinně, jedna lahvinka a hustilka na bicykl..
Doufám, že tvůj server zvládne nápor světového vodnictva
Davy: Právě jsem změřil TrioVodníka, má 120cm a startuje v pohodě jen za trysku. Přitom vedení by tedy měl mít kolem 6m Tudy asi cesta nevede..
Alamo: crashe je mi líto, ale bez toho to v téhle branži asi nejde Účinnost turbínky mě celkem nepřekvapuje, při tom tlaku musela mít tvoje raketa rychlost kolem 100km/h! Zkus si zadat hodnoty do WR simu |
|
Návrat nahoru |
|
|
alamo
Založen: 08 září 2009 Příspěvky: 32
|
Zaslal: Po 02.listopad 2009 13:24:35 Předmět: |
|
|
že to pri prvom pokuse rozflákam, som si bol istý
pri druhom pravdepodobnosť úspechu vzrastie tak na 30 %
a nejaká skutočná nádej že to bude fungovať ako má,
rátam bude až pri štvrtom keď sa to zvýši na 55%
simulátor som skúšal a nielen jeden, zdá sa že ich je celá halda
tu je ďalší jednoduchý (ale ako jednotky má len palce a psi)
http://www.water-rockets.com/article.pl?4,yu/JcRqPi9E3BnJUayw9kw
trochu zložitejší je tu, dá sa na ňom pohrať s tvarom nádoby pri tryske
http://www.et.byu.edu/~wheeler/benchtop/sim.php
a fantastický je tu, na tom sa dá meniť tvar hlavice, geometria stabilizátorov,
posun ťažiska, a zarátať aj vplyv vetra, navyše sa dá prepnúť aj na "horúci motor"
http://exploration.grc.nasa.gov/education/rocket/BottleRocket/RM2.html |
|
Návrat nahoru |
|
|
Janek
Založen: 01 leden 2008 Příspěvky: 1894 Bydliště: kousek od Blatné (JČ)
|
Zaslal: Po 02.listopad 2009 22:30:29 Předmět: |
|
|
Koukal jsem na to.. u prvního mi opravdu "trochu" vadí použité jednotky, třetí je absolutně uhozeně složitý, reálná vstupní data neustále upravuje "jak by to mělo být podle něj" (na to mu kašlu ) a připadá mi jako snaha s kapesní kalkulačkou spočítat celosvětový model počasí. A nebo jsem ho za tu chvíli nepochopil
Použitelně (čistě subjektivně) vypadá ten druhý, který ale mnohem složitěší cestou dává podobné výsledky jako jednoduchý a přehledný WRsim. Takže každému co jeho jest, zůstávám věrný..
Raketění jsem teď na chvíli odložil a dělám na opravách normálních letadýlek, např. Spitfire si v sobotu trochu pocuchal spodek a jediné éro, na které mám lyže, leží od června polámané na skříni. A zima za dveřmi |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|