Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
petrjin
Založen: 04 červen 2007 Příspěvky: 48 Bydliště: Praha 5 - Zbraslav
|
Zaslal: Po 18.červen 2007 07:23:09 Předmět: |
|
|
Asi jsme to ASP přechválili. Po záběhu jsme jej namontovali do letadla. První start a cca po 2 minutách se ve vzduchu motor zastavil a museli jsme nouzově přistát. To se povedlo, ale motor v horní úvrati má vůli cca 2 mm a nelze jej pomalu protočit ani rukou jaký má odpor. Tak jdu dnes k Houškovi s reklamací, tak uvidíme. Takže životnost motoru 2 min. letu za 2 000,- Kč je cena jak u Gripenů..... _________________________________________ Funtana S 90 2T, ASP 120, 20 ccm
Tiger Trainer, MVVS 8 ccm |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vosy
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 484 Bydliště: Zvole
|
Zaslal: Po 18.červen 2007 08:13:29 Předmět: |
|
|
petrjin napsal: | Asi jsme to ASP přechválili. Po záběhu jsme jej namontovali do letadla. První start a cca po 2 minutách se ve vzduchu motor zastavil a museli jsme nouzově přistát. To se povedlo, ale motor v horní úvrati má vůli cca 2 mm a nelze jej pomalu protočit ani rukou jaký má odpor. Tak jdu dnes k Houškovi s reklamací, tak uvidíme. Takže životnost motoru 2 min. letu za 2 000,- Kč je cena jak u Gripenů..... |
Už se to diskutovalo i na RCmanii:
Záběh motorů ASP by se měl dělat trochu jinak, než např. u MVVS. ASPéčka jsou poměrně těsná v horní úvrati, jdou dost ztuha. Takže v případě, že takhle těsný motor necháš běžet poměrně dlouho s bohatou směsí (tj. pomalu a zastudena), vytahá se oko v ojnici. To pak dělá zmíněnou vůli v horní úvrati.
ASP se musí zabíhat trochu razantněji, motor se nesmí nechat běžet moc zastudena. Je to proti logice záběhu ale skutečně je lepší motor trochu potrápit.
Někteří zastávají názor, že místo záběhu na prkně je lepší ASP vrazit do letadla a hned na půl plynu lítat. Já tedy poctivě zabíhal všechny 3 motory na prkně a problémy jsem neměl.
Jinak těsnost motoru na počátku je ale rozhodně pozitivní, protože do budoucna máš motor s dobrou kompresí.
V nejhorším vyměníš ojnici - cca 250- 300 Kč.
Jestli ti ale píšu něco, co je pro tebe samozřejmost, tak sorry _________________________________________ Sea Bee, 2T 8,5 ccm ASP
Mustang P-51B, LM
Accipiter Badius v tuningu, stříďák, osvětlení
Pidivrtulník PicooZ |
|
Návrat nahoru |
|
|
petrjin
Založen: 04 červen 2007 Příspěvky: 48 Bydliště: Praha 5 - Zbraslav
|
Zaslal: Po 18.červen 2007 14:08:54 Předmět: |
|
|
Odvezl jsem motor Houškovi, a do konce týdne by měla být reklamace vyřízena. Shodli jsme se že asi skutečně bude vytahané ojniční oko. Ale je to divné, když na zemi motor šel, a k problému došlo cca 2 minuty po startu, když byl motor v zátěži. Hlavně ať dobře a včas dopadne reklamace. _________________________________________ Funtana S 90 2T, ASP 120, 20 ccm
Tiger Trainer, MVVS 8 ccm |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vosy
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 484 Bydliště: Zvole
|
Zaslal: Po 18.červen 2007 15:21:39 Předmět: |
|
|
Držím palce! _________________________________________ Sea Bee, 2T 8,5 ccm ASP
Mustang P-51B, LM
Accipiter Badius v tuningu, stříďák, osvětlení
Pidivrtulník PicooZ |
|
Návrat nahoru |
|
|
Anonymní
|
Zaslal: Pá 22.červen 2007 23:05:31 Předmět: |
|
|
Dnes jsem přinesl "opravený" motor od Houšky, protože lilo, tak jsem neměl možnost jej zkusit rozeběhnout, ale oko na ojnici nebylo kulaté ale oválné o cca 0.3 mm, což je docela dost a zadní ložišku bylo KO.
Snad zítra jej rozeběhneme a pak se uvidí.... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Petkav
Založen: 06 červen 2007 Příspěvky: 2
|
Zaslal: Po 25.červen 2007 17:17:57 Předmět: |
|
|
Létal jsem taky s 12x8 vrtulí na ASP 8.5. Byl jsem celkem překvapenej jak to slušně točilo. Ale s touhle vrtulí se mu moc nechce klesat a velký klad je, že spotřeba byla velmi velmi nízká. |
|
Návrat nahoru |
|
|
petrjin
Založen: 04 červen 2007 Příspěvky: 48 Bydliště: Praha 5 - Zbraslav
|
Zaslal: Po 24.září 2007 22:41:30 Předmět: Konec oranžového sršně |
|
|
Oranžový sršeň je už ve "věčných lovištích" po jeho odletu do lesa a následného setřesení ze stromu, to nepřežil nejen on, ale ani motor, kdy se hnula celá skříň a motor je na dvě věci na : výstavu a k ničemu. Tolik k "sršni"
Už pracujeme na novém modelu, je to pro klidové polétání a hlavně pro mě jako začínajícího staršího pilota, koupili jsme TIGER TRAINERA 40, doma ze skříně jsme oprášili stařičký dobý Thunder Tiger 6,5 ccm a snad o víkendu pokud to počasí dovolí ho půjdeme zaletět. _________________________________________ Funtana S 90 2T, ASP 120, 20 ccm
Tiger Trainer, MVVS 8 ccm |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vosy
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 484 Bydliště: Zvole
|
Zaslal: Út 25.září 2007 09:12:43 Předmět: |
|
|
Tak to jsou v krátké době dva crashe rychlejších strojů. To je škoda.
Nu co, v sobotu vyrážím do Letňan s "naditou prkenicí" (nebo prázdnou "plošticí"?). _________________________________________ Sea Bee, 2T 8,5 ccm ASP
Mustang P-51B, LM
Accipiter Badius v tuningu, stříďák, osvětlení
Pidivrtulník PicooZ |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ivan
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 720 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: Út 23.říjen 2007 17:06:14 Předmět: |
|
|
Tak jsem taky možná našel příčinu stálého chcípání za letu u ASP 7,5 - jednak jsem uvěřil Honzovi B a Žeňovi, že je svíčka v pr... (a byla skutečně zadělaná karbonem), ale i tak chcípal za letu kdy chtěl. Posledních 5 letů = 5 nouzáků a to je skoro dost. Po sundání krytu motoru jsem zjistil povolenou hlavní jehlu v karburátoru - celý komplet jehly v karbecu. Tak uvidíme co to udělá, až to bude možné odzkoušet.
Tímto tedy děkuji výše uvedeným pilotům za konstruktivní rady a myslím,že by mohli rozšíit řady poloprofesionálních poradců na Točné a zvýšit tak jejich celkový počet na 3 _________________________________________ DHC 2 Beaver , S.E.5.a, PT-17 Super Stearman, Glastar a nějaké další poletuchy |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vosy
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 484 Bydliště: Zvole
|
Zaslal: Út 23.říjen 2007 23:17:40 Předmět: |
|
|
No, já bych řekl, že "fakt dost chytrejch" je nás tam habaděj!
Já bych ti třeba radil .... abys nedělal nízké průlety na plnej kotel. to může někdy skončit špatně _________________________________________ Sea Bee, 2T 8,5 ccm ASP
Mustang P-51B, LM
Accipiter Badius v tuningu, stříďák, osvětlení
Pidivrtulník PicooZ |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ivan
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 720 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: St 24.říjen 2007 11:09:59 Předmět: |
|
|
Vosy napsal: | No, já bych řekl, že "fakt dost chytrejch" je nás tam habaděj!
Já bych ti třeba radil .... abys nedělal nízké průlety na plnej kotel. to může někdy skončit špatně |
Věř mi, že při každém nižším průletu si na tebe vzpomenu a radši trochu přitáhnu. Ale ono to stejně jednou přijde _________________________________________ DHC 2 Beaver , S.E.5.a, PT-17 Super Stearman, Glastar a nějaké další poletuchy |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vosy
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 484 Bydliště: Zvole
|
Zaslal: St 24.říjen 2007 22:32:29 Předmět: |
|
|
To je jasný. Otázka nezní JESTLI člověk leadlo rozbije ale KDY ho rozbije _________________________________________ Sea Bee, 2T 8,5 ccm ASP
Mustang P-51B, LM
Accipiter Badius v tuningu, stříďák, osvětlení
Pidivrtulník PicooZ |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ivan
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 720 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: Út 01.duben 2008 12:17:01 Předmět: |
|
|
Tak jsem po neúspěšném ladění ASP 7,5 s Honzou B rozebral motor téměř do mrtě (kromě ložisek) a nenašel jsem nic, co by naznačovalo nějaký problém. Snad jen trochu rzi na klice po zimním spánku na skříni, ale jinak vše vypadá dobře, ložiska OK, válec krásně vyleštěný - tak nevim . ještě musim rozebrat karburátor a výfuk, ale moc nevěřím, že něco najdu.
A včil mudruj
Do éra zkusím dát 4T a tohle šópnu do stojanu a uvidíme. _________________________________________ DHC 2 Beaver , S.E.5.a, PT-17 Super Stearman, Glastar a nějaké další poletuchy |
|
Návrat nahoru |
|
|
HonzaB
Založen: 10 červen 2007 Příspěvky: 16
|
Zaslal: St 02.duben 2008 23:56:45 Předmět: |
|
|
Ivane, někde chyba bude |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ivan
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 720 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: Pá 04.duben 2008 09:50:44 Předmět: |
|
|
HonzaB napsal: | Ivane, někde chyba bude |
No jo, ale kde? Dneska rozeberu zbytek a začnu to skládat dohromady, dám nová papírová těsnění a budu se modlit _________________________________________ DHC 2 Beaver , S.E.5.a, PT-17 Super Stearman, Glastar a nějaké další poletuchy |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ivan
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 720 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: St 09.duben 2008 22:01:01 Předmět: |
|
|
Tak motor je opět složen, aniž bych něco špatného našel
Přečetl jsem dokonce i návod a hle - jednoznačně doporučjí palivo s ricinem, ne syntetiku (zabíhal jsem syntetikou ) a motory ABC se nesmí protáčet bez svíčky (což jsme Honzo dělali ). Ale silnej jedinec to musí přežít, kór když je z číny.
Uvidíme.... _________________________________________ DHC 2 Beaver , S.E.5.a, PT-17 Super Stearman, Glastar a nějaké další poletuchy |
|
Návrat nahoru |
|
|
mi5
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 382 Bydliště: Modřany
|
Zaslal: St 09.duben 2008 22:05:13 Předmět: |
|
|
Hm tak ten záběh bych dělal normálnim palivem, tedy 80/20, ale Honza asi ví co dělá. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ivan
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 720 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: St 09.duben 2008 22:34:32 Předmět: |
|
|
Honza u záběhu nebyl, ale to ho neomlouvá _________________________________________ DHC 2 Beaver , S.E.5.a, PT-17 Super Stearman, Glastar a nějaké další poletuchy |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vosy
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 484 Bydliště: Zvole
|
Zaslal: Čt 10.duben 2008 08:16:42 Předmět: |
|
|
Můžeš zabíhat i se syntetikou ale je třeba zvýšit obsah oleje. Takové to běžné synt. palivo s cca 12 % oleje je málo.
Ideální je 20% ricín, jednu nádrž na hodně bohatou smě (2,5 - 3 otáčky) a pak už začít motor utahováním jehly "honit". ASP se nemá nechávat běžet moc dlouho zastudena. _________________________________________ Sea Bee, 2T 8,5 ccm ASP
Mustang P-51B, LM
Accipiter Badius v tuningu, stříďák, osvětlení
Pidivrtulník PicooZ |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ivan
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 720 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: Čt 10.duben 2008 18:31:37 Předmět: |
|
|
Teď to už budu krmit jenom ricinem, syntetika byl úlet, jenom doufám, že to motoru zachutná a bude normálně makat.
Už jenom čekám, až mi bude líp po těle a pak vyrazím na Točnou to průbnout. _________________________________________ DHC 2 Beaver , S.E.5.a, PT-17 Super Stearman, Glastar a nějaké další poletuchy |
|
Návrat nahoru |
|
|
HonzaB
Založen: 10 červen 2007 Příspěvky: 16
|
Zaslal: Čt 10.duben 2008 19:42:42 Předmět: |
|
|
Konečně jsi na to přišel, že syntetika je úlet. Dej vědět, kdy půjdeš, rád se podívám a to protočení bez svíčky nemůže ničemu vadit. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vosy
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 484 Bydliště: Zvole
|
Zaslal: Čt 10.duben 2008 21:59:57 Předmět: |
|
|
Že na záběh je vhodnější ricín, to ano. Ale na provoz už já osobně jen syntetiku. Ricín jsem používal 2 roky a po "ochutnávce" syntetiky se k němu vrátím zase jen při záběhu.
Používám tu nejlevnější Pelikání syntetiku s 1% nitrem, litr vychází na 85 Kč. Lepší volnoběh i přechody, nesrovnatelně menší znečištění modelu, líp se to i otírá - rozpoučtí Clinem... _________________________________________ Sea Bee, 2T 8,5 ccm ASP
Mustang P-51B, LM
Accipiter Badius v tuningu, stříďák, osvětlení
Pidivrtulník PicooZ |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ivan
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 720 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: Čt 10.duben 2008 22:50:20 Předmět: |
|
|
HonzaB napsal: | Konečně jsi na to přišel, že syntetika je úlet. Dej vědět, kdy půjdeš, rád se podívám a to protočení bez svíčky nemůže ničemu vadit. |
Klesl jsem tak hluboko, že jsem přečetl návod a tam to tučně uvádějí, že se nesmí protáčet bez svíčky - možná kvůli možnosti vymáčknutí pouzdra v ojnici v horní úvrati, kdy je motor "těsný".
Snad půjdu během víkendu, bojuju s chřipkou a bolí mě celej člověk.
To Honza Vosy : syntetika, krom toho, že hůř maže, smrdí jako bolavá noha. Zlatej ricin, to aspoň voní Tobě to ale běhá super - nahlas závidím _________________________________________ DHC 2 Beaver , S.E.5.a, PT-17 Super Stearman, Glastar a nějaké další poletuchy |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vosy
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 484 Bydliště: Zvole
|
Zaslal: Pá 11.duben 2008 08:04:21 Předmět: |
|
|
Ivan: mě smrdí tedy o něco víc ricin.
Opravdu na syntetice nevidím nic negativního. Je o trochu dražší ale s 8,5 ccm toho tolik neprolétám.
Zatím jsem měl jen 3 motory ASP a všechny chodily dobře. Myslím, že hodně záleží na záběhu. Záběh jsem vždy dělal možná až moc poctivě podle návodu např. u pana Kolmana nebo podle návodu přímo u motoru. Na stojanu jsem vždycky vyjel tak 8 - 10 nádrží dokud jsem si nebyl 100% jistej, že motor drží.
Je to věc názoru. Ten svůj (JEDINÝ SPRÁVNÝ ) nikomu nevnucuju. _________________________________________ Sea Bee, 2T 8,5 ccm ASP
Mustang P-51B, LM
Accipiter Badius v tuningu, stříďák, osvětlení
Pidivrtulník PicooZ |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ivan
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 720 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: Pá 11.duben 2008 11:32:26 Předmět: |
|
|
No uvidíme, zkusím ho ještě dozaběhnout (při záběhu se hajzlík choval normálně) a poladit a uvidíme, jestli si dá říct. Docela bych si už taky zalítal, ladění mě nebaví
A jediný správný názor bude ten, který povede k bezproblemovému chodu motoru, ať je to názor kohokoliv. (prosím mlunoletce, aby sem nepsali, že nejlepší je elektro pohon ) _________________________________________ DHC 2 Beaver , S.E.5.a, PT-17 Super Stearman, Glastar a nějaké další poletuchy |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jirka
Založen: 23 listopad 2007 Příspěvky: 22 Bydliště: Praha - Hloubětín
|
Zaslal: Út 15.duben 2008 09:37:49 Předmět: ASP 7,5 |
|
|
Nazdar,
musím se trochu pochlubit, žejo. Po aplikaci Vašich podzimních rad jsem na zimu pověsil Excela do kumbálu a znovu vyndal před několika dny. Vyrazil jsem na letiště u nás v Hloubětíně a znovu zkoušel zabíhat. Úspěch byl opět pouze dílčí, ale naštěstí tam na mě natrefil starší kolega, který motoru jaksepatří vynadal a mírně pohnul hlavní jehlou (měl jsem ji dle p.Kolmana povolenou na 3otáčky a vono kurnik stačí jen jedna a malý kousek). A vida, motor jakžtakž běží a startuje poměrně spolehlivě, takže jsem už podnikl několik letů. Z cca 10-ti letů to chcíplo jen dvakrát a to ještě spíše kvůli nízké hladině paliva v nádrži. Jen přechody nejsou to ono, plyn měním jen velmi opatrně, pomalu a málo, ale já vlastně nevím, jak to má být správně, co od toho lze čekat a co už ne, není to elektro, že.
Jinak ale létání se spalovákem mi připadá daleko zajímavější než s elektrou, byť je s tím víc práce.
Jo, taky jsem to už rozbil. Jak na to nejsem zvyklý (rychlost, setrvačnost), tak mám problém hlavně při přistání. No a nalétávám si tak široký okruh a v tom mi to zmizí za lesíkem (už byl podvečer a nějak jsem neodhadl výšku a vzdálenost). Naštěstí to spadlo úplně suprově na jakýsi svah (všude kolem stromy, kousek železniční trať); trup zcela OK a na křídle jen protržený potah a rozlepený spoj. A to jsem si myslel, že už to ani neponesu domů.
Spalovákům ZDAR!!! _________________________________________ Elektro Piper BL2805 2xLiPol
RC házedlo 2kanál
Excel 2000 ASP 7,5 |
|
Návrat nahoru |
|
|
aleš
Založen: 02 červen 2007 Příspěvky: 82 Bydliště: Praha 9 - Horní Počernice
|
Zaslal: Út 15.duben 2008 10:56:06 Předmět: |
|
|
ahoj jirko.
kde letaš v hloubětíně???? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jirka
Založen: 23 listopad 2007 Příspěvky: 22 Bydliště: Praha - Hloubětín
|
Zaslal: Út 15.duben 2008 12:34:59 Předmět: |
|
|
Ono to je na pomezí Hloubětína, Hrdlořez, Kyjí a Malešic. Je to louka cca 100m jihozápadně od benzínky Shell na Českobrodské těsně před mimoúrovňovou křižovatkou s Průmyslovou (při pohledu ven z Prahy). _________________________________________ Elektro Piper BL2805 2xLiPol
RC házedlo 2kanál
Excel 2000 ASP 7,5 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jirka
Založen: 23 listopad 2007 Příspěvky: 22 Bydliště: Praha - Hloubětín
|
Zaslal: Po 05.květen 2008 13:38:54 Předmět: palivo |
|
|
Tak jsem minulý týden dopotřeboval kanystr s palivem (ricin). No a teď řeším, jestli mám koupit opět ricin, nebo zkusit syntetiku? Jedná se o motor ASP 7,5, nalétáno má tak 3hodiny, takže by měl být celkem zaběhnutý. Mohl by mi někdo zkušenější poradit, shrnout výhody a nevýhody? Dík moc _________________________________________ Elektro Piper BL2805 2xLiPol
RC házedlo 2kanál
Excel 2000 ASP 7,5 |
|
Návrat nahoru |
|
|
mi5
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 382 Bydliště: Modřany
|
Zaslal: Po 05.květen 2008 14:39:48 Předmět: |
|
|
já lítám ricí, hele neni drahej a ujde, synták mi příde zbytečný, akorát to nebudeš mít špinavé. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|