Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
MichalS
Založen: 20 listopad 2010 Příspěvky: 194 Bydliště: Barrandov
|
Zaslal: Po 16.září 2013 20:24:59 Předmět: LiFePo4 - jako napájení RX a serv |
|
|
Máte někdo zkušenosti s napájením přijímače a serv s LiFePo4?
Jaký je rozdíli LiFePO4 vs LiFe. Mám to na napájení HV serv. takže potřebuji vyšší napětí než standartních 5V - 6V. Jde mi o to jestli se k nim mám chovat jako ke klasickým LiFe bateriím nebo ne, hlavně jáká je hodnota koncového napětí. Složení je podle mě Lithium - železo -fosfát. Jdou na nabíječece normálně nabíjet jako Life?Díky za rady. _________________________________________ T-rex 700E, T-rex 500, T-rex 450 a nějáké šušníky plošníky |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ivan
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 720 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: St 18.září 2013 16:02:15 Předmět: |
|
|
Dle mého názoru je to zcela to samé, koncové napětí by mělo být 3,7 V, jmenovité 3,3V a pokud umí nabíječka nabíjet LiFe, tak umí i LIFEPO4. Obvyklá kapacita článu je tuším 2,3 Ah.
Já osobně používám pro HV serva 2S1P LiPoly, můj přijímač to umí bez problémů a HV serva jsou na to také dělaná. Ušetříš za BEC a získáš sílu a rychlost na servech a celé to méně váží ... to ale určitě víš
Zkoumal jsem to před několika roky a nevím, jestli si ty hodnoty pamatuji správně. _________________________________________ DHC 2 Beaver , S.E.5.a, PT-17 Super Stearman, Glastar a nějaké další poletuchy |
|
Návrat nahoru |
|
|
MichalS
Založen: 20 listopad 2010 Příspěvky: 194 Bydliště: Barrandov
|
Zaslal: St 18.září 2013 16:43:41 Předmět: |
|
|
Jak jsem se dopátral, tak LiFe jsou dělané jako tužkové monočlánky tzn. A123, ale LiFePo4 vypadají jako Lipolky v plastovém sáčku. Jinak hodnoty koncového a jmenovitého napětí jsou, jak píše Ivan, shodné. No a proč chci použít Life a ne Lipolky, chci to nechávat v letadle a nestarat se o storage napětí jako potřebujou Lipolky, prostě skladování nabitých baterek bez problémů, taky Life jsou stabilnější, bezpečnější a nestárnou tak rychle. Mám to do 1,8m Jaka 55m od GB Models (je velkej jako já), kterej bude bydlet s námi v bytě . No hlavně mě zajímá jak s tím budou chodit HV serva, taky mám limitní napětí Spektrum přijímače 9,6V, takže plně nabitá 2S Lipolka má jen o 1,2V méně. _________________________________________ T-rex 700E, T-rex 500, T-rex 450 a nějáké šušníky plošníky
Naposledy upravil MichalS dne Čt 19.září 2013 11:14:23, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ivan
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 720 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: St 18.září 2013 18:36:32 Předmět: |
|
|
Proti gustu .... Já je měl jako pohonné a tam mi nestačila kapacita. A byly o trochu těžší než Lipoly a s nižším napětím. Ale jako příjmačové asi žádný problém. Já tedy režim Storage u Lipol neřeším a asi trošku trpí. Životnost je dost mizerná.
Takže asi dobrá volba _________________________________________ DHC 2 Beaver , S.E.5.a, PT-17 Super Stearman, Glastar a nějaké další poletuchy |
|
Návrat nahoru |
|
|
MichalS
Založen: 20 listopad 2010 Příspěvky: 194 Bydliště: Barrandov
|
Zaslal: St 18.září 2013 19:21:30 Předmět: |
|
|
No já pravě vše podřizuju hmotnosti a spolehlivosti, takže BEC ať v reglu nebo externí nechci, přece jen občas slyším o tom jak spadnul BEC a potom éro.
Schválně mrkni na to:
2 kW na hřídeli (2,6 kW max. příkon)
Váha +/- 4 kg
Baterie 8S LiPol 4Ah
4x HV Hitec serva
Jeti Spin 99 (100A)
Motor SK3
Mejzlík CF 20/10
_________________________________________ T-rex 700E, T-rex 500, T-rex 450 a nějáké šušníky plošníky
Naposledy upravil MichalS dne Čt 19.září 2013 07:23:15, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
MichalS
Založen: 20 listopad 2010 Příspěvky: 194 Bydliště: Barrandov
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Ivan
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 720 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: Čt 19.září 2013 10:30:29 Předmět: |
|
|
To bude asi slušně přemotorované, ale na akrobat se to hodí.
Moje zkušenost: když jsem nahradil čínské motory Axíkem, klesla spotřeba o 20-30%. Ale je to jinde cenově.
Záleží i na vrtuli, s Mejzlíkem nemám zkušenosti, používám APC E ... to chce laborovat a měřit....
Tak to se na to těším _________________________________________ DHC 2 Beaver , S.E.5.a, PT-17 Super Stearman, Glastar a nějaké další poletuchy |
|
Návrat nahoru |
|
|
MichalS
Založen: 20 listopad 2010 Příspěvky: 194 Bydliště: Barrandov
|
Zaslal: Čt 19.září 2013 15:50:19 Předmět: |
|
|
Dnes mi přišla baterie LiFePo4 a vypadá úplně stejně jako Lipolka, Rozdíl je oproti LiFe hlavně v hmotnosti, které LiFe A123 limitovaly, takže to je asi hlavní klad, v podstatě LiFePo4 je hmotnostně stejná jako LiPol.
K tomu motoru ještě se vrátím, série SK3 Aerodrive z HK je zase o něco dále než klasické motory Turnigy, líám motor z této série v helině a po 3/4 roce musím říct, že se dotahuje na značkové motory. Např já tam dle měření Jlogu z Kontroniku dosahuji po dobu cca 1 minuty 3,6 kW kontinuálně, což jsou parametry udávané na velikostně stejných motorech Scorpion, Hacker apod... _________________________________________ T-rex 700E, T-rex 500, T-rex 450 a nějáké šušníky plošníky |
|
Návrat nahoru |
|
|
Marek Vrzák
Založen: 23 září 2013 Příspěvky: 6 Bydliště: Praha 4 - Krč
|
Zaslal: Po 23.září 2013 21:13:53 Předmět: |
|
|
...no jo chlapi, je to problém, já lítám ve Vikingovi RX Li-Fe Hyperion 1450mAh na přímo, bez použití srážecí diody (tak trochu kurvítko) nebo externího BECu ke každému servu (tomu bych věřil víc), mám to vedený delšíma a tenkýma kablikama aby se alespon nepatrně to napětí z nabité RX LiFe (kolem 6,58-6,62V) na servech malinko srazilo, na motejlovi mám ne-HV serva Futaba 3156 a v křídle pak 4x tenký křídelní HV Hyperion 95FMD, no ono to "HV" bych bral trochu s rezervou, je fakt, že by to chtělo o ten voltík srazit, ale je otázka co je bezpečnější řešení, v podstatě nic 100% , ale BEC z reglu jsem vyloučil hned, neb tam teče ve špičce nějakých 135A a tady je reálné riziko, že to taky nemusí pohonná 4S Li-Po Turnigy Nanotech rozdejchat a je vymalováno _________________________________________ JETI Duplex DC-16 EX 2,4GHz
F3B Viking 2-E (3.05m, 2860g) |
|
Návrat nahoru |
|
|
MichalS
Založen: 20 listopad 2010 Příspěvky: 194 Bydliště: Barrandov
|
Zaslal: Po 23.září 2013 22:10:39 Předmět: |
|
|
No jedna asi zásadní věc je, že ty HV se poznaj jen tam kde je potřeba ta síla a rychlost, ciž je právě u 3D akrobacie, v maketě asi nic nezkazí ale tam se na rychlost moc nehraje. Já mám třeba velkou helinu Trex 700 napájenou z Interního BECu Kontroniku 80+HV, ale ten dá ve špičce 15A a stejně doporučují soudruzi z Kontroniku záložní paralelní buferpack 4xNiMh na BEC, jednak pomůže vykrýt ty výkonové špičky a druhak když odejde regl nebo baterka, tak převezme funkci BECu a dá se s tím přistát. Tady ale volím napřímo Life, protože je dle mě nejbezpečnější a není tam žádný mezikurvítko no a taky regl Spin 99 nemá coby konstrukce opto BEC. _________________________________________ T-rex 700E, T-rex 500, T-rex 450 a nějáké šušníky plošníky |
|
Návrat nahoru |
|
|
Marek Vrzák
Založen: 23 září 2013 Příspěvky: 6 Bydliště: Praha 4 - Krč
|
Zaslal: Po 23.září 2013 22:34:10 Předmět: |
|
|
...jj je to tak , ja bych taky castecne u vetrone ozelil tu silu a rychlost serva a uvital bych radeji kdyby to napeti kleslo, jeste se taky da kvuli rozumnemu napeti pouzit reseni RX pack 4xAA NiMh (Enelop), ale i tohle ma bohuzel sva uskali :'(. Je to proste porad jen o tom co pouzit a tim teoreticky a statisticky co mozna nejvice snizit riziko, ktere tady ale vzdy vetsi nebo mensi proste bude... _________________________________________ JETI Duplex DC-16 EX 2,4GHz
F3B Viking 2-E (3.05m, 2860g) |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|