Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
radekc
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 3055 Bydliště: Praha - Zbraslav
|
Zaslal: Út 20.květen 2014 23:30:17 Předmět: Střídavý motor jako zdroj el. proudu? |
|
|
Mě napadla taková věc, že bych pomocí stříďáku ve finále generoval ss napětí, např. pro dobíjení baterie. To, jak bych stříďák poháněl je věc další, méně podstatná v tuto chvíli (lidský pohon, větrná vrtule,..).
Kam ty 3 dráty přivýst, ňák to usměrnit, či čo. Zkoušel už někdo? Těšim se, jak se to tu rozjede, stejně jako stříďák pod vodou _________________________________________ SUPER VEDLYBA 990mm (Turnigy 2217 20turn 860kv s 9x5) 560gr. bez bat., 720gr. s bat. Tah motoru 640gr. | Vedlyba s kabinou, křídlo si bere od Super Vedlyby | Mini Vedlyba 800mm (KDA22-10S) osvětlená | Midi Vedlyba 1200mm na focení - momentálně v rozsypu | Hornoploch od Michala | Aero Cruiser (čeká na podvozek) | Easy Glider s olovem a háčkem na vlekání - už pár let neletěl | Krabicoid s křídlem od Vedlybusa Pilatusa - momentálně bez motoru |
|
Návrat nahoru |
|
|
MichalH
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 2071 Bydliště: mám
|
Zaslal: St 21.květen 2014 09:55:29 Předmět: |
|
|
Viděl jsem na několika kajutových plachetnicích " větrnou elektrárnu " - vrtuli . Nevím, jestli stříďák a usměrňovač je to pravé, zkusil bych to spíš se stejnosměrným dvanáctivoltovým motorem. Otázka je, jak velká ta vrtule ( spíš větrné kolo) by měla být a určitě by to chtělo nělaký řemínkový převod do rychla. Další otázka je účinnost, při jakém větru se to bude přijatelně točit. Běžně se řeší dobíjení baterek na lodích solárním panelem. je to ovšem dlouhodobá záležitost ( malý výkon panelů přijatelné velikosti ). Jestli si představuješ něco jako perpetuum mobile - že pojedeš a větrník ti zatím dobije baterii- na to určitě zapomeň. Jak jsem se dočetl, i rekuperace na elektrokolech dokáže vrátit do baterie maximálně deset procent při jízdě normálním terénem. A tam bude ta účinnost sakra větší než u nějakého větrníku. _________________________________________ MichalH |
|
Návrat nahoru |
|
|
Janek
Založen: 01 leden 2008 Příspěvky: 1894 Bydliště: kousek od Blatné (JČ)
|
Zaslal: St 21.květen 2014 11:17:11 Předmět: |
|
|
Kdysi jsem si pohraval s malou (dalo by se rici stolni) vetrnou elektrarnou. Od te doby jsem zastancem stareho dobreho dynama
V soucasne dobe preferuji (a pouzivam) solarni panel, ale jak pise Michal, to je zalezitost dlouhodobeho nabijeni
Jinak co "leze" ze 3 fousu mechanicky roztaceneho stridaku, to by me taky docela zajimalo. Az se budu nekdy nudit, zkusim to premerit.. |
|
Návrat nahoru |
|
|
MichalH
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 2071 Bydliště: mám
|
Zaslal: St 21.květen 2014 12:47:27 Předmět: |
|
|
Ještě námět pro mladého konstruktéra. Co parní strojek ? Mohl bys topit klacíky nasbíranými na břehu, prostě čistá ekologie. Ale bez legrace - při plavbě po větru by určitě fungovala malá plachta na lehké hliníkové konstrukci. Rád ti to případně pomůžu vyrobit. _________________________________________ MichalH |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ivan
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 720 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: St 21.květen 2014 16:28:28 Předmět: |
|
|
Nejsem světa znalý, elektriky už vůbec ne, ale neříká se tomu v autech alternátor???
Takže auto na sudy, pustit motor a máš 12 V SS _________________________________________ DHC 2 Beaver , S.E.5.a, PT-17 Super Stearman, Glastar a nějaké další poletuchy |
|
Návrat nahoru |
|
|
radekc
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 3055 Bydliště: Praha - Zbraslav
|
Zaslal: St 21.květen 2014 16:58:29 Předmět: |
|
|
Vy si děláte prdelky, ale počkejte!! Až dovyvinu funkční elektrárnu, tak to hned nechám patentovat, budete mezi prvníma, kdo mi to okopčí _________________________________________ SUPER VEDLYBA 990mm (Turnigy 2217 20turn 860kv s 9x5) 560gr. bez bat., 720gr. s bat. Tah motoru 640gr. | Vedlyba s kabinou, křídlo si bere od Super Vedlyby | Mini Vedlyba 800mm (KDA22-10S) osvětlená | Midi Vedlyba 1200mm na focení - momentálně v rozsypu | Hornoploch od Michala | Aero Cruiser (čeká na podvozek) | Easy Glider s olovem a háčkem na vlekání - už pár let neletěl | Krabicoid s křídlem od Vedlybusa Pilatusa - momentálně bez motoru |
|
Návrat nahoru |
|
|
radekc
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 3055 Bydliště: Praha - Zbraslav
|
Zaslal: St 21.květen 2014 19:58:33 Předmět: |
|
|
Sem si udělal takovej držáček na 2 motory,
při 1800 otáčkách zelená 10mm LEDka začíná žhnout,
při 3000 otáčkách pěkně svítí jůůůů
Mezi libovolnejma dvouma drátama od motoru sem naměřil 7,4V při plnejch otáčkách pohonnýho motoru(na měřáku režim střídavýho napětí).
_________________________________________ SUPER VEDLYBA 990mm (Turnigy 2217 20turn 860kv s 9x5) 560gr. bez bat., 720gr. s bat. Tah motoru 640gr. | Vedlyba s kabinou, křídlo si bere od Super Vedlyby | Mini Vedlyba 800mm (KDA22-10S) osvětlená | Midi Vedlyba 1200mm na focení - momentálně v rozsypu | Hornoploch od Michala | Aero Cruiser (čeká na podvozek) | Easy Glider s olovem a háčkem na vlekání - už pár let neletěl | Krabicoid s křídlem od Vedlybusa Pilatusa - momentálně bez motoru |
|
Návrat nahoru |
|
|
MichalH
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 2071 Bydliště: mám
|
|
Návrat nahoru |
|
|
radekc
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 3055 Bydliště: Praha - Zbraslav
|
Zaslal: Čt 22.květen 2014 23:25:03 Předmět: |
|
|
Dovolil jsem si upravit adresu, aby fungovala a byla i aktivnim linkem.
Mluvis mi z duse, 2 dny lezim v solarnich fotovolt. panelech a presne se mi zalibil 12V 80W polykrystalicky panel, pomerem cena/vykon/velikost/vaha. Nasel jsem cenu dokonce o hodne stokorun mensi.
Ale abysme si rozumneli, nejde mi o zdroj pro pohon clunu, i kdyz v ramci vlastnictvi takoveho panelu o tom uvazuju, ale o zdroj el. energie pro dobijeni battery napr. pomoci vetru. No, nevidim to nadejne, radsi vyvinu pomocny pohon kola - bicyklu stridakem. Zalozim tema, to zas bude...heheh _________________________________________ SUPER VEDLYBA 990mm (Turnigy 2217 20turn 860kv s 9x5) 560gr. bez bat., 720gr. s bat. Tah motoru 640gr. | Vedlyba s kabinou, křídlo si bere od Super Vedlyby | Mini Vedlyba 800mm (KDA22-10S) osvětlená | Midi Vedlyba 1200mm na focení - momentálně v rozsypu | Hornoploch od Michala | Aero Cruiser (čeká na podvozek) | Easy Glider s olovem a háčkem na vlekání - už pár let neletěl | Krabicoid s křídlem od Vedlybusa Pilatusa - momentálně bez motoru |
|
Návrat nahoru |
|
|
MichalH
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 2071 Bydliště: mám
|
Zaslal: Pá 23.květen 2014 11:04:20 Předmět: |
|
|
Elektropohon kola stříďákem už nosím v hlavě dlouho. Vrcholem konstrukčních představ je přenos síly z motoru na pneumatiku zadního ( předního ? ) kola přítlačnou gumovou kladkou ( celý agregát na pantu), resp. jen takový přípohon bez velkých zásahů do konstrukce kola. Jen bude nutné otáčky motoru trochu zpřevodovat k nějaké slušné obvodové rychlosti a síle poháněného kola. Je jasné, že kladka by asi špatně přenášela energii někde v blátě, ale na silnici......americký luxus . A teď tu máte další načaté téma, konstruktéři! _________________________________________ MichalH |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kaiser
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 1260 Bydliště: Modřany
|
Zaslal: Pá 23.květen 2014 14:20:56 Předmět: |
|
|
Teď, teď tady byl Nějaký Edison s dynamem. Musíte přijít dřív, Cimrmane . . . _________________________________________ Elektrovětroň MATES s osvětlením, MOHAWK, hydroplány: 1.Saro Cloud litl, 2. SARO CLOUD big, 3.HOGO,MiG 3, větroň TOM z balzy a papíru a s motorem,šídlo F22, F4-U Corsair z EPP, dvouplocha z EPP typ "co dům dal",AirBába, P-82 TWIN Mustang, Me Bf 109E od StyroKitu a VLAJKOVÁ LOĎ - noční stihač - HEINKEL 219 UHU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
MichalS
Založen: 20 listopad 2010 Příspěvky: 194 Bydliště: Barrandov
|
Zaslal: Pá 23.květen 2014 15:55:24 Předmět: |
|
|
Jeden Cimrmanův postup zapojení bych doporučil dodržovat „Od pantáty vedou dráty do žárovky nade vraty - odsud se pak přelévá, do stodoly, do chléva…" _________________________________________ T-rex 700E, T-rex 500, T-rex 450 a nějáké šušníky plošníky |
|
Návrat nahoru |
|
|
Janek
Založen: 01 leden 2008 Příspěvky: 1894 Bydliště: kousek od Blatné (JČ)
|
Zaslal: Pá 23.květen 2014 18:31:46 Předmět: |
|
|
Tak tak
Stejně jako bych nepodceňoval: "při krátkém spojení dvou drátů dojde k tak zvanému zkratu. Kdo má pojistky námi předepsané, tomu se při zkratu nic nestane! Kdo si tam nastrká hřebíky, vyhoří a začne od píky.." |
|
Návrat nahoru |
|
|
Janek
Založen: 01 leden 2008 Příspěvky: 1894 Bydliště: kousek od Blatné (JČ)
|
Zaslal: Pá 23.květen 2014 22:58:51 Předmět: |
|
|
MichalH napsal: | Ještě námět pro mladého konstruktéra. Co parní strojek ? Mohl bys topit klacíky nasbíranými na břehu.. |
Náhodou, já už parní elektrárnu mám
Strojek jsem koupil někdy v 90. letech nefunkční v Podolském vetešnictví (tak se to přímo jmenuje a snad i funguje do dneška).
Opravil jsem ho a pro radost dětem (no dobře, tak hlavně pro radost sobě ) udělal různé hejbací pičačinky, např. to co je na té fotce.
No a taky funkční dynamko (elektromotorek), které rozsvěcí barevné LED, tak jak děcka mačkají klávesnici.
Děti už jsou všechny dospělé, ale ta fotka je z roku 2013, hraju si s tím čas od času dodnes Jen to nepohání nasbírané větvičky, ale tuhý líh..
Tak co že provedeme s tím Cimrmanem ? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kaiser
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 1260 Bydliště: Modřany
|
Zaslal: So 24.květen 2014 09:46:30 Předmět: |
|
|
Teď, teď tady byl Nějaký Bell, Alexander Graham Bell.
Teď Janku vytáhni fotku konstrukce svýho vlastního telefonu a já padnu na pr-el _________________________________________ Elektrovětroň MATES s osvětlením, MOHAWK, hydroplány: 1.Saro Cloud litl, 2. SARO CLOUD big, 3.HOGO,MiG 3, větroň TOM z balzy a papíru a s motorem,šídlo F22, F4-U Corsair z EPP, dvouplocha z EPP typ "co dům dal",AirBába, P-82 TWIN Mustang, Me Bf 109E od StyroKitu a VLAJKOVÁ LOĎ - noční stihač - HEINKEL 219 UHU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Daniel K.
Založen: 24 srpen 2013 Příspěvky: 60 Bydliště: Mělník
|
Zaslal: Ne 21.prosinec 2014 22:20:34 Předmět: |
|
|
.. A co ten elektromotorek točit nějakým vhodným spalovákem? Taková elektrocentrála... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Daniel K.
Založen: 24 srpen 2013 Příspěvky: 60 Bydliště: Mělník
|
Zaslal: Po 22.prosinec 2014 09:47:50 Předmět: Re: Střídavý motor jako zdroj el. proudu? |
|
|
radekc napsal: | Mě napadla taková věc, že bych pomocí stříďáku ve finále generoval ss napětí, např. pro dobíjení baterie. To, jak bych stříďák poháněl je věc další, méně podstatná v tuto chvíli (lidský pohon, větrná vrtule,..).
Kam ty 3 dráty přivýst, ňák to usměrnit, či čo. Zkoušel už někdo? Těšim se, jak se to tu rozjede, stejně jako stříďák pod vodou |
- musel by jsi to usměrnit, jinak ss nedostaneš..
[/img][/quote] |
|
Návrat nahoru |
|
|
radekc
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 3055 Bydliště: Praha - Zbraslav
|
Zaslal: Po 22.prosinec 2014 10:59:19 Předmět: |
|
|
To je peknej usmernovac Ted uz jen dodat moturku poradny otacky, aby to neco generovalo _________________________________________ SUPER VEDLYBA 990mm (Turnigy 2217 20turn 860kv s 9x5) 560gr. bez bat., 720gr. s bat. Tah motoru 640gr. | Vedlyba s kabinou, křídlo si bere od Super Vedlyby | Mini Vedlyba 800mm (KDA22-10S) osvětlená | Midi Vedlyba 1200mm na focení - momentálně v rozsypu | Hornoploch od Michala | Aero Cruiser (čeká na podvozek) | Easy Glider s olovem a háčkem na vlekání - už pár let neletěl | Krabicoid s křídlem od Vedlybusa Pilatusa - momentálně bez motoru |
|
Návrat nahoru |
|
|
Daniel K.
Založen: 24 srpen 2013 Příspěvky: 60 Bydliště: Mělník
|
Zaslal: Po 22.prosinec 2014 11:10:00 Předmět: |
|
|
Jen si ho vyrob sám, nekupuj celek - vlastní výroba ti vyjde levnější.. jen musíš vědět napětí a proud který tím má týct... Na boku toho usměrňovače je schéma, tak to okopči |
|
Návrat nahoru |
|
|
Janek
Založen: 01 leden 2008 Příspěvky: 1894 Bydliště: kousek od Blatné (JČ)
|
Zaslal: Po 22.prosinec 2014 20:08:38 Předmět: |
|
|
radekc napsal: | To je peknej usmernovac Ted uz jen dodat moturku poradny otacky, aby to neco generovalo |
No, nez se dostanes na 1600V, to se dost zapotis |
|
Návrat nahoru |
|
|
Daniel K.
Založen: 24 srpen 2013 Příspěvky: 60 Bydliště: Mělník
|
Zaslal: Út 23.prosinec 2014 11:31:08 Předmět: |
|
|
Těch 1600V by mělo být maximální napětí co to snese - pak se prorazí... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Daniel K.
Založen: 24 srpen 2013 Příspěvky: 60 Bydliště: Mělník
|
|
Návrat nahoru |
|
|
|