Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
StepanS
Založen: 02 leden 2008 Příspěvky: 369 Bydliště: Praha Pankrác
|
Zaslal: Pá 10.říjen 2008 22:35:37 Předmět: Vrtule - dotaz |
|
|
Pánové, může mi prosím někdo hezky polopaticky vysvětlit, jaký je rozdíl mezi "normální" a slowflyerovou vrtulí? Tedy krom toho, že slowfly vypadá jak lopata...
Třeba APC má vrtuli 9x6 jak v provedení "thin electro" tak "slowfly".
Kdy a proč se má použít která? Podle názvu bych tušil, že to bude mít něco do činění s rychlostí letu, ale když to má stejné stoupání...
Předem dík. _________________________________________ Phoenix Classic EP, Multiplex Acromaster, Zlín 226 LM-model, kanál 65, JETI Duplex |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ivan
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 720 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: Pá 10.říjen 2008 23:41:04 Předmět: |
|
|
má to jiný tvar listu na jiné otáčky a tím přenášený kroutící moment. Možná _________________________________________ DHC 2 Beaver , S.E.5.a, PT-17 Super Stearman, Glastar a nějaké další poletuchy |
|
Návrat nahoru |
|
|
StepanS
Založen: 02 leden 2008 Příspěvky: 369 Bydliště: Praha Pankrác
|
Zaslal: So 11.říjen 2008 12:09:33 Předmět: |
|
|
No, Ivane děkuji, ale že by mi to teď bylo jasnější říct nemohu.. _________________________________________ Phoenix Classic EP, Multiplex Acromaster, Zlín 226 LM-model, kanál 65, JETI Duplex |
|
Návrat nahoru |
|
|
MichalH
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 2071 Bydliště: mám
|
Zaslal: So 11.říjen 2008 14:29:26 Předmět: |
|
|
Štěpáne, pokusil bych se věřit výrobcům, že označení Slow Fly znamená, že tyto vrtule jsou vhodné pro menší rychlosti modelů, kdy potřebný tah vyvozují větší plochou listů při menších otáčkách, zatímco normální elktrovrtule mají menší plochu listůa a točí víc i při stejném průměru a stoupání, což je vhodné pro aerodynamicky čistší modely a větší rychlosti. Ze zkušenosti všichni víme, že Slow Fly vrtule při větších otáčkách se snadno rozvibrují a ztrácí účinnost. Taky většina nás ví, že stejné vrtule od různých výrobců se výrazně liší v parametrech - stejně je třeba experimentovat, měřit proud, případně otáčky a porovnávat s výkony letadla. Konec přednášky. A proč se vůbec ptáš, to chceš opravdu všechno vědět ? _________________________________________ MichalH |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ivan
Založen: 01 červen 2007 Příspěvky: 720 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: So 11.říjen 2008 22:05:34 Předmět: |
|
|
Jo jo, tak nějak jsem to asi taky myslel .... _________________________________________ DHC 2 Beaver , S.E.5.a, PT-17 Super Stearman, Glastar a nějaké další poletuchy |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|