Rekonstrukce 'sestřeleného' MiGa

Na podzim se mi podařilo „vlastnoručně sestřelit svého vlastního Migouše“. Byl to skoro klasický frontový sestřel, na čumák a levé křídlo.

V první chvíli to vypadalo, že mu budu moci udělat „pápa lála“, ale po konzultaci s konstrukční kanceláří MiH bylo dohodnuto, že MiG bude opraven. Z důvodu mého nedostatku času se ale jeho oprava odsunula až na polovinu ledna. V dohodnutém termínu jsem letoun dopravil ( v rozsypu) do „fabriky“. A začaly se dít vjeci!

Bez váhání mu ve fabrice odpálili čumák a během chvilky měl připravený nový.

Levé křídlo bylo zespod od(b)porně vyříznuto pro zpřístupnění horní poloviny vnitřkem křídla. Ta pak byla z vnitřku vytvarována, vylepena, vystužena a byla do něj vlepena výztuha (dlaha) k centroplánu. Po vzájemné dohodě dostalo křídlo i nové křidélko. Pak byl otvor ve spodní části odborně uzavřen a byl jsem i s Migoušem propuštěn „do domácího ošetřování“.


Doma jsem do připraveného čumáku doinstaloval a vlepil motorovou přepážku, skloněnou a vychýlenou, aby se motor již nemusel mnoho podkládat.

Čumák sem přilepil, mírně dobrousil a začalo se kytovat, brousit a lakovat. Nakonec dostal i původní kamufláž, která byla havárií pření části poškozena. Oprava proběhla nad očekávání úspěšně, kdo o craschi neví, asi nic nepozná.

Tímto děkuji konstrukční kanceláři MiH za umožnění použít její nejvyspělejší technologie a bezkonkurenčně nejšpičkovější strojní vybavení.

RomanC alias Kaiser, 20. 1. 2008

Komentáře k článku "Rekonstrukce 'sestřeleného' MiGa"
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net)
Kód z obrázku(*):
Vaše jméno - přezdívka(*):
Komentovat(*):
 
Home » Články » Rekonstrukce 'sestřeleného' MiGa