Na podzim se mi podařilo „vlastnoručně sestřelit svého vlastního Migouše“. Byl to skoro klasický frontový sestřel, na čumák a levé křídlo.
V první chvíli to vypadalo, že mu budu moci udělat „pápa lála“, ale po konzultaci s konstrukční kanceláří MiH bylo dohodnuto, že MiG bude opraven. Z důvodu mého nedostatku času se ale jeho oprava odsunula až na polovinu ledna. V dohodnutém termínu jsem letoun dopravil ( v rozsypu) do „fabriky“. A začaly se dít vjeci!
Bez váhání mu ve fabrice odpálili čumák a během chvilky měl připravený nový.
Levé křídlo bylo zespod od(b)porně vyříznuto pro zpřístupnění horní poloviny vnitřkem křídla. Ta pak byla z vnitřku vytvarována, vylepena, vystužena a byla do něj vlepena výztuha (dlaha) k centroplánu. Po vzájemné dohodě dostalo křídlo i nové křidélko. Pak byl otvor ve spodní části odborně uzavřen a byl jsem i s Migoušem propuštěn „do domácího ošetřování“.
Čumák sem přilepil, mírně dobrousil a začalo se kytovat, brousit a lakovat. Nakonec dostal i původní kamufláž, která byla havárií pření části poškozena. Oprava proběhla nad očekávání úspěšně, kdo o craschi neví, asi nic nepozná.
Tímto děkuji konstrukční kanceláři MiH za umožnění použít její nejvyspělejší technologie a bezkonkurenčně nejšpičkovější strojní vybavení.
RomanC alias Kaiser, 20. 1. 2008