Takhle to začalo ( nerovný souboj s Mustangem už byl popsán).
Původně byl Morane G už jednou nohou v popelnici, ale najednou mi přišlo líto nepoškozených ocasních ploch s plovoucí výškovkou, podvozku a krytu motoru – to vlastně bylo vše , co zbylo po čelní srážce.
Takhle to pokračovalo :
A takhle to dopadlo :
Aby nebyl nový Morane při případném dalším setkání s letadly nejmenovaného modeláře ( kamaráda !) tak zoufale bezbranný, dostal pozorovatel kulomet Hotchkiss 1914.
Původní Morane-Saulnier G si hrál na polomaketu včetně vzpěr a prohnutého profilu křídla. Nový Morane L (jestli se tomu vůbec tak dá říkat) se podobá předloze daleko méně, snad jen trupem, ocaními plochami a tím, že je to parasol. Ukázalo se, že křídlo na baldachýnu klade daleko větší odpor, než středoplošník, takže původní motor Hořejší AC Nano musel být nahrazen motoren AC Mini.
Tecnická data: rozpětí 1020 mm, váha 500 g, ovl.křidélka, plovoucí výškovka, motor, tříčlánek lipol 1320.
A už se zase lítá.