Ze starého nové

Takhle to začalo ( nerovný souboj s Mustangem už byl popsán).



Původně byl Morane G už jednou nohou v popelnici, ale najednou mi přišlo líto nepoškozených ocasních ploch s plovoucí výškovkou, podvozku a krytu motoru – to vlastně bylo vše , co zbylo po čelní srážce.

Takhle to pokračovalo :




A takhle to dopadlo :



Aby nebyl nový Morane při případném dalším setkání s letadly nejmenovaného modeláře ( kamaráda !) tak zoufale bezbranný, dostal pozorovatel kulomet Hotchkiss 1914.

Původní Morane-Saulnier G si hrál na polomaketu včetně vzpěr a prohnutého profilu křídla. Nový Morane L (jestli se tomu vůbec tak dá říkat) se podobá předloze daleko méně, snad jen trupem, ocaními plochami a tím, že je to parasol. Ukázalo se, že křídlo na baldachýnu klade daleko větší odpor, než středoplošník, takže původní motor Hořejší AC Nano musel být nahrazen motoren AC Mini.

Tecnická data: rozpětí 1020 mm, váha 500 g, ovl.křidélka, plovoucí výškovka, motor, tříčlánek lipol 1320.

A už se zase lítá.



MichalH, 4. 4. 2008
Komentáře k článku "Ze starého nové"
  • radekc - 26.11.2010 19:44 - Přeneseno ze starého webu:
    2008-04-04 17:27|Vosy|Michale, nevím, koho jsi měl na mysli tím nejmenovaným modelářem. Každopádně Mustang má na Moranovu počest vylepenu lebku a již se těší na další modelářská "setkání".
    2008-04-04 20:14|MichalH|Jenže teď už si Morana tak snadno nenadletíš, má silnější motor!!!
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net)
Kód z obrázku(*):
Vaše jméno - přezdívka(*):
Komentovat(*):
 
Home » Články » Ze starého nové